„Nie dajmy zginąć poległym” – pisał Zbigniew Herbert w „Trzech wierszach z pamięci”. Ten cytat stał się mottem wszystkich edycji serii filatelistycznej Poczty Polskiej wydawanej z okazji Narodowego Dnia Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. ...
Ponad 3,5 mln egzemplarzy książek sprzedano w placówkach Poczty Polskiej w 2019 roku. To o blisko 4% więcej w porównaniu do danych z roku 2018. Ubiegły rok był wyjątkowy z uwagi na Nagrodę Literackiego Nobla dla Olgi Tokarczuk. ...
Poczta Polska współpracuje z ponad 45 tys. klientów biznesowych w segmencie obsługi logistycznej firm (B2B). W ubiegłym roku spółka pozyskała około 6 tys. nowych klientów. Wśród nich są przedstawiciele branży przemysłowej, motoryzacyjnej, sieci sklepów stacjonarnych, księgarnie oraz sklepy AGD. ...
„100. rocznica odnowienia relacji dyplomatycznych Polski i Azerbejdżanu” – to najnowsza emisja Poczty Polskiej. Znaczek o wartości 3,30 zł trafia do obiegu 20 lutego w nakładzie 180 tysięcy sztuk. Autor projektu, Maciej Jędrysik, przedstawił na znaczku ministrów spraw zagranicznych Republiki Azerbejdżanu i Rzeczypospolitej Polskiej w 1920 roku: Fataliego Khan Khojskiego i Stanisława Patka. ...
Wzrost zatrudnienia osób z niepełnosprawnością jest jednym z celów strategicznych Poczty Polskiej na lata 2020-2024. Spółka zawarła w tym zakresie porozumienie z Fundacją Aktywizacja w ramach projektu PFRON Praca-Integracja. ...
W setną rocznicę symbolicznych zaślubin Polski z morzem operator pocztowy emituje walor filatelistyczny przedstawiający fragment obrazu Wojciecha Kossaka „Zaślubiny Polski z morzem”. Jarosław Ochendzan, autor projektu w celu graficznego przedstawienia wydarzenia sprzed 100 lat wykorzystał namalowaną scenę, kiedy generał Józef Haller, na czele oddziałów polskiej kawalerii dokonał...
Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Polsce przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo Gmbh. ...
Efektywna, kompetentna, nowoczesna – te trzy słowa charakteryzują cele strategiczne Poczty Polskiej na najbliższe lata. Otoczenie spółki zmienia się bardzo szybko, dynamicznie rozwija się segment paczkowy, a jednocześnie spada wolumen tradycyjnej korespondencji. ...
Informujemy, iż w związku z zawieszeniem operacji lotniczych przez linie lotnicze do Chin oraz brakiem innych możliwości transportowych do tego kraju, Poczta Polska wprowadza od dzisiaj zawieszenie do odwołania przyjmowania przesyłek pocztowych przeznaczonych do tego kraju. ...
W porównaniu z 2018 rokiem, liczba obsłużonych przez pocztowców paczek i przesyłek kurierskich wzrosła o blisko 19%. Jednocześnie klienci wysłali o 9% mniej listów. Poczta Polska spodziewa się, że w 2020 e-commerce nadal będzie się dynamicznie rozwijać. 2019 rok był rekordowy dla Poczty Polskiej pod względem liczby obsłużonych paczek i przesyłek kurierskich. ...
27 stycznia trafi do obiegu emisja filatelistyczna upamiętniająca ofiary niemieckiego obozu KL Auschwitz. Znaczek „75. rocznica wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz” ukaże się w wielomilionowym nakładzie. ...
W 2019 roku klienci Poczty Polskiej wydali ok. 425 mln złotych na produkty sprzedawane w placówkach. Sprzedaż prasy i książek to aż 25% przychodu z działalności handlowej. Poczta Polska notuje stały wzrost sprzedaży produktów handlowych, które mają poprawić rentowność sieci placówek. ...