Poczta Polska w okresie pandemii Poczta Polska w okresie pandemii

Poczta Polska: obsługa klientów w okresie wielkanocnym. Emerytury dostarczane przed przerwą świąteczną, już od 1 kwietnia

W okresie wielkanocnym system pracy placówek pocztowych ulega zmianie (szczegółowe informacje w dalszej części komunikatu). Placówki pocztowe wznowią pracę od 6 kwietnia br., pozostając do dyspozycji klientów w zakresie oferowanych usług. Przekazy świadczeń emerytalnych, z terminem wypłaty do dnia 5 każdego miesiąca, będą dystrybuowane jeszcze przed świętami, począwszy od 1 kwietnia. 

W okresie wielkanocnym urzędy pocztowe będą dostępne dla klientów według poniższego terminarza: 

Wielka Sobota 03.04.2021r.
Placówki PP (czynne w soboty) obsługują klientów maksymalnie do godz. 13:00;  
Placówki PP (całodobowe) - będą czynne do godz. 15:00.

Niedziela Wielkanocna 04.04.2021r.
Placówki PP będą nieczynne (informacja dotyczy również placówek całodobowych).

Poniedziałek Wielkanocny 05.04.2021r.: 
Placówki PP będą nieczynne (informacja dotyczy również placówek całodobowych).

Placówki pocztowe, zlokalizowane w obiektach funkcjonujących w innym czasie pracy (np. ministerstwa, sądy, urzędy skarbowe, urzędy gminy, centra/galerie handlowe) przystosują godziny pracy do czasu funkcjonowania podmiotów, w których są zlokalizowane. 

Informacje o czasie pracy zostaną umieszczone w witrynach poszczególnych placówek pocztowych - w widocznym dla klientów miejscu. Aktualne informacje o godzinach otwarcia placówek pocztowych są dostępne pod adresem: placowki.poczta-polska.pl

Przekazy świadczeń emerytalnych, z terminem wypłat do dnia 5 każdego miesiąca, rozpoczną się od 1 kwietnia 2021. W celu zapewnienia optymalnego poziomu obsługi w trudnym czasie pandemii i jednocześnie zapewnienia komfortu osobom pobierającym świadczenia, Poczta Polska dołoży wszelkich starań, aby zrealizować wypłaty jeszcze przed przerwą świąteczną.  

Placówki Poczty Polskiej wznowią pracę 06.04.2021 r. - zgodnie ze standardowym czasem działania dla dnia roboczego. 

Spółka, pełniąc funkcję narodowego operatora pocztowego, świadczy usługi nieprzerwanie – od 463 lat. Obecnie, w trudnych czasach pandemii, sytuacja ta nie ulega zmianie. Placówki Poczty Polskiej pozostaną do dyspozycji klientów w pełnym zakresie (usługi pocztowe, ubezpieczeniowe, bankowe) i w standardowych godzinach pracy. Zmiany związane z funkcjonowaniem UP mogą nastąpić wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych, takich jak np. konieczność przeprowadzenia dezynfekcji w konkretnej placówce. Poczta przestrzega ograniczeń epidemicznych, zamieszczając w witrynach placówek informacje dotyczące maksymalnej liczby klientów którzy mogą przebywać wewnątrz danego urzędu.  

W całym kraju Poczta Polska posiada ponad 7,6 tys. placówek. To największa sieć świadcząca usługi w kraju, także w trakcie pandemii.   

 

Załączniki

Poczta Polska w okresie pandemii

Poczta Polska w okresie pandemii

jpg 2,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.