Stanowisko Poczty Polskiej w sprawie współpracy z Temu
Poczta Polska realizuje swoją działalność na komercyjnym rynku usług kurierskich/KEP i funkcjonuje w otoczeniu silnej konkurencji - zarówno ze strony krajowych, jak i międzynarodowych podmiotów logistycznych. Współpraca z platformą Temu ma charakter operacyjny i dotyczy wyłącznie realizacji ostatniego etapu doręczenia przesyłek zakupionych przez konsumentów – zgodnie z ich indywidualnymi decyzjami zakupowymi. Należy też podkreślić, że platformę Temu obsługują już wszyscy główni gracze na rynku KEP.
Poczta Polska nie promuje platform e-commerce, z którymi współpracuje w ramach działalności logistycznej. Rola Spółki ogranicza się do świadczenia usług doręczania przesyłek zgodnie z obowiązującym prawem.
Poczta Polska przestrzega obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie standardów środowiskowych, etycznych i społecznych. Spółka nie odpowiada za politykę handlową czy operacyjną platform, z których korzystają konsumenci, nie posiada też kompetencji i uprawnień do weryfikowania działalności gospodarczej podmiotów trzecich, w szczególności w odniesieniu do ich wpływu na lokalne normy środowiskowe czy społeczno-gospodarcze. Wszelkie wątpliwości lub zarzuty kierowane wobec platformy Temu powinny być analizowane przez właściwe organy administracji publicznej.
Z perspektywy Poczty Polskiej kluczowe znaczenie ma zapewnienie równego dostępu do usług logistycznych wszystkim klientom, przy zachowaniu zasad uczciwej konkurencji i zgodności z obowiązującymi regulacjami.