Rekordowa liczba paczek! Poczta utrzymuje wysoką terminowość w okresie szczytu
To prawdziwy przedświąteczny szczyt paczkowy. Fala nadawanych przez Polaków przesyłek rosła z dnia na dzień, a ostatni tydzień przed świętami był rekordowy. Co najważniejsze, mimo tej masy przesyłek Poczta utrzymuje bardzo wysoką terminowość doręczeń. To pozytywny efekt transformacji Spółki.
Już podczas trwania promocji z cyklu Black Friday i w tygodniu przed mikołajkami liczba wysyłanych przez Polaków paczek np. z pomocą usługi Pocztex zaczęła piąć się w górę i w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wzrosła o blisko 10 procent. A kolejne tygodnie grudnia przyniosły jeszcze mocniejsze wzrosty.
Liczba paczek wyższa nawet o połowę
Najnowsze wyniki pokazują, jak rekordowy był grudzień 2025. W każdym tygodniu liczba paczek była wyższa niż w tym samym tygodniu ub. roku, a średnia tygodniowa liczba przesyłek w grudniu 2025 jest wyższa od średniej tygodniowej z listopada o 26,3% i nawet o 47,6% wyższa od średniej tygodniowej z całego bieżącego roku. Prawdziwie rekordowy był jednak ostatni tydzień przed świętami – od 15 do 21 grudnia. Liczba nadanych paczek była w nim najwyższa w tym roku, a w stosunku do tego samego tygodnia w jednym z ostatnich pięciu lat wyższa nawet o połowę.
Terminowość na piątkę
Co najważniejsze, przy dużych wzrostach liczby przesyłek Poczta Polska notuje równie dobre wyniki terminowości doręczeń. Aż 95 procent przesyłek w opcji D2D (door to door), czyli doręczanych do domów klientów, jest dostarczanych już kolejnego dnia roboczego po ich nadaniu (D+1). A dla dostaw OOH (do punktów odbioru czy automatów paczkowych) wskaźnik doręczeń D+1 sięga ponad 98 procent.
Tak działa transformacja
W osiągnięciu tak wysokiej terminowości mimo rosnących wolumenów paczek pomagają działania przeprowadzane w ramach Planu Transformacji: zmiany procesów w sortowniach, optymalizacja sieci logistycznej, rozwój sieci punktów odbioru czy wdrażanie narzędzi wspierających kontrolę nad doręczeniami.
- To efekt wytężonej pracy pocztowców oraz planowania, inwestycji i zrozumienia potrzeb klientów. Nieustannie pracujemy nad dalszą poprawą jakości usług, a im większy wysiłek w to włożymy, tym wyższe zaufanie naszych klientów i większe wolumeny doręczanych przesyłek – podsumowuje Paweł Witkowski, dyrektor Biura Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.
Ponad 20 tys. punktów odbioru
Poczta Polska to jeden z największych operatorów w kraju. Posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ponad 20 tys. punktów, w tym 2150 automatów paczkowych, 7,6 tys. placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich - m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum. Z usług Poczty korzysta aż 92% Polaków. Listonosze i kurierzy Poczty Polskiej roznoszą codziennie prawie 4 mln sztuk różnego typu przesyłek. O potencjale operatora stanowi także sieć kilkudziesięciu sortowni i nowoczesna flota składająca się z 5 tys. własnych pojazdów. To pozwala na obsługiwanie ponad 15 mln adresów w całej Polsce.