Kopia – BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (9) Kopia – BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (9)

Rekordowa liczba paczek! Poczta utrzymuje wysoką terminowość w okresie szczytu

To prawdziwy przedświąteczny szczyt paczkowy. Fala nadawanych przez Polaków przesyłek rosła z dnia na dzień, a ostatni tydzień przed świętami był rekordowy. Co najważniejsze, mimo tej masy przesyłek Poczta utrzymuje bardzo wysoką terminowość doręczeń. To pozytywny efekt transformacji Spółki.

Już podczas trwania promocji z cyklu Black Friday i w tygodniu przed mikołajkami liczba wysyłanych przez Polaków paczek np. z pomocą usługi Pocztex zaczęła piąć się w górę i w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wzrosła o blisko 10 procent. A kolejne tygodnie grudnia przyniosły jeszcze mocniejsze wzrosty.

Liczba paczek wyższa nawet o połowę

Najnowsze wyniki pokazują, jak rekordowy był grudzień 2025. W każdym tygodniu liczba paczek była wyższa niż w tym samym tygodniu ub. roku, a średnia tygodniowa liczba przesyłek w grudniu 2025 jest wyższa od średniej tygodniowej z listopada o 26,3% i nawet o 47,6% wyższa od średniej tygodniowej z całego bieżącego roku. Prawdziwie rekordowy był jednak ostatni tydzień przed świętami – od 15 do 21 grudnia. Liczba nadanych paczek była w nim najwyższa w tym roku, a w stosunku do tego samego tygodnia w jednym z ostatnich pięciu lat wyższa nawet o połowę.

Terminowość na piątkę

Co najważniejsze, przy dużych wzrostach liczby przesyłek Poczta Polska notuje równie dobre wyniki terminowości doręczeń. Aż 95 procent przesyłek w opcji D2D (door to door), czyli doręczanych do domów klientów, jest dostarczanych już kolejnego dnia roboczego po ich nadaniu (D+1). A dla dostaw OOH (do punktów odbioru czy automatów paczkowych) wskaźnik doręczeń D+1 sięga ponad 98 procent.

Tak działa transformacja

W osiągnięciu tak wysokiej terminowości mimo rosnących wolumenów paczek pomagają działania przeprowadzane w ramach Planu Transformacji: zmiany procesów w sortowniach, optymalizacja sieci logistycznej, rozwój sieci punktów odbioru czy wdrażanie narzędzi wspierających kontrolę nad doręczeniami.

- To efekt wytężonej pracy pocztowców oraz planowania, inwestycji i zrozumienia potrzeb klientów. Nieustannie pracujemy nad dalszą poprawą jakości usług, a im większy wysiłek w to włożymy, tym wyższe zaufanie naszych klientów i większe wolumeny doręczanych przesyłek – podsumowuje Paweł Witkowski, dyrektor Biura Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Ponad 20 tys. punktów odbioru

Poczta Polska to jeden z największych operatorów w kraju. Posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ponad 20 tys. punktów, w tym 2150 automatów paczkowych, 7,6 tys. placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich - m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum. Z usług Poczty korzysta aż 92% Polaków. Listonosze i kurierzy Poczty Polskiej roznoszą codziennie prawie 4 mln sztuk różnego typu przesyłek. O potencjale operatora stanowi także sieć kilkudziesięciu sortowni i nowoczesna flota składająca się z 5 tys. własnych pojazdów. To pozwala na obsługiwanie ponad 15 mln adresów w całej Polsce.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.