Kopia – BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (3) Kopia – BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (3)

Święta z Pocztą Polską: Szczyt paczkowy trwa! Liczba przesyłek poszła w górę

Gdy tylko wystartowały promocje na Black Friday i w całym kolejnym tygodniu przed mikołajkami, Polacy ruszyli po zakupy prezentów, które masowo wysyłali m.in. z pomocą usługi Pocztex. Efekt? Blisko 10-procentowy wzrost liczby paczek w porównaniu z tym samym tygodniem grudnia w ubiegłym roku.

Do Świąt Bożego Narodzenia pozostały jeszcze dwa tygodnie, więc wzrosty będą na pewno jeszcze większe. Już od kilku lat analitycy obserwują rosnącą popularność wygodnych i szybkich zakupów online i rynek e-commerce rośnie o 8-10 proc. rdr. Ta tendencja jeszcze nasila się w grudniu, w okresie wzmożonych zakupów przedświątecznych.

Poczta gotowa na wzrost fali paczek

Poczta Polska ma ogromne doświadczenie w skutecznym szykowaniu się na rosnącą falę paczek z prezentami.

- Z przygotowaniami ruszyliśmy już we wrześniu. Sprawdziliśmy bazę transportową i maszyny do sortowania. Wspólnie z klientami zebraliśmy informacje o tym, jak mogą wzrosnąć wolumeny przesyłek w tym roku, a potem przez kilka intensywnych tygodni przygotowywaliśmy nasz personel i zasoby logistyczne na to, by obsłużyć dynamicznie rosnącą liczbę przesyłek. Dlatego cieszymy się z tych wzrostów, bo wiemy, że doręczymy wszystkie te paczki terminowo i bez większych problemów – komentuje Paweł Witkowski, dyrektor Biura Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Ponad 20 tys. punktów odbioru w całej Polsce

Poczta Polska to jeden z największych operatorów w kraju. Spółka posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ponad 20 tys. punktów, w tym 2150 automatów paczkowych, 7,6 tys. placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich - m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum. Z usług Poczty korzysta aż 92% Polaków.

O potencjale operatora stanowi także sieć kilkudziesięciu sortowni i nowoczesna flota składająca się z 5 tys. własnych pojazdów. To pozwala na obsługiwanie ponad 15 mln adresów w całej Polsce.

4 mln sztuk dziennie – bezpiecznie i na czas

Listonosze i kurierzy Poczty Polskiej roznoszą codziennie prawie 4 mln sztuk różnego typu przesyłek. Co bardzo ważne, w ostatnim roku udało się znacznie poprawić wyniki w zakresie terminowości doręczeń – np. w ramach usługi Pocztex ok. 95% przesyłek dostarczanych jest w standardzie D+1, czyli już następnego dnia roboczego.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.