Oświadczenie Poczty Polskiej w sprawie komunikatu UODO

W związku z opublikowanym 2 września br. komunikatem UODO, Zarząd Poczty Polskiej wyraża zdziwienie praktyką formułowania ocen o charakterze publicznego upomnienia bez uprzedniej, merytorycznej wymiany stanowisk między instytucjami.

Poczta Polska konsekwentnie odpowiada na każde wystąpienie organów nadzoru. W sprawach dotyczących ochrony danych i bezpieczeństwa przesyłek prowadzimy dialog z Prezesem UODO, tym bardziej trudno zracjonalizować cel upubliczniania korespondencji pomiędzy Urzędem i Spółką.

Przypominamy, że dotychczasowe działania Spółki – w tym w zakresie e-Doręczeń – zostały pozytywnie ocenione przez UODO. Komunikacja prowadzona za pośrednictwem przekazów medialnych nie może zastąpić rzeczowej współpracy.

Zarząd Poczty Polskiej podkreśla, że jest otwarty na bezpośredni dialog, a Spółka na bieżąco reaguje na sygnały dotyczące jakości świadczonych usług. Skala wyzwań związanych z bezpieczeństwem przesyłek i ochroną danych osobowych jest nam znana i traktowana z powagą.

Poczta Polska pełni rolę operatora wyznaczonego. Obsługujemy ponad 15 milionów adresów, dostarczając każdego dnia ok. 3,5 miliona listów i współpracujemy z wszystkimi sektorami państwa – od sądów po administrację lokalną. W takiej skali działalności każde zgłoszenie traktujemy z najwyższą powagą. Zgłaszane incydenty są przedmiotem szczegółowych analiz.

Naszym głównym celem pozostaje poprawa jakości usług dla obywateli i instytucji publicznych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.