Oświadczenie Poczty Polskiej w sprawie komunikatu UODO
W związku z opublikowanym 2 września br. komunikatem UODO, Zarząd Poczty Polskiej wyraża zdziwienie praktyką formułowania ocen o charakterze publicznego upomnienia bez uprzedniej, merytorycznej wymiany stanowisk między instytucjami.
Poczta Polska konsekwentnie odpowiada na każde wystąpienie organów nadzoru. W sprawach dotyczących ochrony danych i bezpieczeństwa przesyłek prowadzimy dialog z Prezesem UODO, tym bardziej trudno zracjonalizować cel upubliczniania korespondencji pomiędzy Urzędem i Spółką.
Przypominamy, że dotychczasowe działania Spółki – w tym w zakresie e-Doręczeń – zostały pozytywnie ocenione przez UODO. Komunikacja prowadzona za pośrednictwem przekazów medialnych nie może zastąpić rzeczowej współpracy.
Zarząd Poczty Polskiej podkreśla, że jest otwarty na bezpośredni dialog, a Spółka na bieżąco reaguje na sygnały dotyczące jakości świadczonych usług. Skala wyzwań związanych z bezpieczeństwem przesyłek i ochroną danych osobowych jest nam znana i traktowana z powagą.
Poczta Polska pełni rolę operatora wyznaczonego. Obsługujemy ponad 15 milionów adresów, dostarczając każdego dnia ok. 3,5 miliona listów i współpracujemy z wszystkimi sektorami państwa – od sądów po administrację lokalną. W takiej skali działalności każde zgłoszenie traktujemy z najwyższą powagą. Zgłaszane incydenty są przedmiotem szczegółowych analiz.
Naszym głównym celem pozostaje poprawa jakości usług dla obywateli i instytucji publicznych.