Oświadczenie Poczty Polskiej
W związku z pojawiajacymi się w przekazach medialnych nieprawdziwymi doniesieniami nt. sytuacji w Poczcie Polskiej Spółka oświadcza, iż przesyłki są doręczane bez żadnych zakłóceń, zgodnie z dotychczasowymi standardami. Zarówno w służbie doręczeń jak i na stanowiskach obsługi klientów w placówkach nie notujemy wzrostu absencji wśród pracowników w porównaniu z poziomem absencji z sierpnia br. Zmiany w obsłudze klientów wynikają jedynie z wprowadzenia zasad bezpieczeństwa, które mają związek z pandemią. Placówki pocztowe obsługują klientów w pełnym wymiarze, a ich godziny pracy są takie jak przed epidemią.
Decyzja Zarządu Poczty Polskiej o niewypłaceniu premii za sierpień wynikała z troski o sytuację finansową Spółki, która dotkliwie odczuła skutki biznesowe rozprzestrzeniania się koronawirusa. Decyzja została podjęta zgodnie z Regulaminem premiowania, który dopuszcza niewypłacenie premii w przypadku zaistnienia zdarzeń, których skutkiem jest pogorszenie założonego wyniku finansowego brutto Spółki. Premia za wrzesień zostanie wypłacona standardowo. W przypadku poprawy sytuacji finansowej, Zarząd dołoży wszelkich starań, aby zrekompensować pracownikom brak premii za sierpień.
W wyniku epidemii spadła liczba nadawanych listów, które są głównym źródłem przychodów Spółki. W ciągu I półrocza 2020 roku liczba usług listowych i przesyłek reklamowych zmalały łącznie o blisko 22% w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. W obecnej sytuacji Poczta musi liczyć się z tym, że nawet powrót do normalnej działalności urzędów i firm nie przywróci zakładanego poziomu nadawanych przesyłek w drugim półroczu 2020, a to oznacza znaczący spadek przychodów dla Spółki.
Środki finansowe, które Spółka otrzymała i te, które stara się pozyskać w ramach przepisów tarczy antykryzysowej 4.0 pomogą w bieżącym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, jednak nie pokryją w pełni spadku przychodów. Celem Zarządu jest zadbanie o Pocztę i jej pracowników w długofalowej perspektywie. Podejmowane są działania nakierowane na wzrost przychodów z innych segmentów działalności Poczty oraz na optymalizację kosztów funkcjonowania. O wszelkich działaniach i decyzjach w tej sprawie partnerzy społeczni oraz pracownicy są informowani na bieżąco.