Oświadczenie Poczty Polskiej

W związku z pojawiajacymi się w przekazach medialnych nieprawdziwymi doniesieniami nt. sytuacji w Poczcie Polskiej Spółka oświadcza, iż przesyłki są doręczane bez żadnych zakłóceń, zgodnie z dotychczasowymi standardami. Zarówno w służbie doręczeń jak i na stanowiskach obsługi klientów w placówkach nie notujemy wzrostu absencji wśród pracowników w porównaniu z poziomem absencji z sierpnia br.  Zmiany w obsłudze klientów wynikają jedynie z wprowadzenia zasad bezpieczeństwa, które mają związek z pandemią. Placówki pocztowe obsługują klientów w pełnym wymiarze, a ich godziny pracy są takie jak przed epidemią.
Decyzja Zarządu Poczty Polskiej o niewypłaceniu premii za sierpień wynikała z troski o sytuację finansową Spółki, która dotkliwie odczuła skutki biznesowe rozprzestrzeniania się koronawirusa. Decyzja została podjęta zgodnie z Regulaminem premiowania, który dopuszcza niewypłacenie premii w przypadku zaistnienia zdarzeń, których skutkiem jest pogorszenie założonego wyniku finansowego brutto Spółki. Premia za wrzesień zostanie wypłacona standardowo. W przypadku poprawy sytuacji finansowej, Zarząd dołoży wszelkich starań, aby zrekompensować pracownikom brak premii za sierpień.
W wyniku epidemii spadła liczba nadawanych listów, które są głównym źródłem przychodów Spółki.  W ciągu I półrocza 2020 roku liczba usług listowych i przesyłek reklamowych zmalały łącznie o blisko 22% w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. W obecnej sytuacji Poczta musi liczyć się z tym, że nawet powrót do normalnej działalności urzędów i firm nie przywróci zakładanego poziomu nadawanych przesyłek w drugim półroczu 2020, a to oznacza znaczący spadek przychodów dla Spółki.
Środki finansowe, które Spółka otrzymała i te, które stara się pozyskać w ramach przepisów tarczy antykryzysowej 4.0 pomogą w bieżącym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, jednak nie pokryją w pełni spadku przychodów. Celem Zarządu jest zadbanie o Pocztę i jej pracowników w długofalowej perspektywie. Podejmowane są działania nakierowane na wzrost przychodów z innych segmentów działalności Poczty oraz na optymalizację kosztów funkcjonowania. O wszelkich działaniach i decyzjach w tej sprawie partnerzy społeczni oraz pracownicy są informowani na bieżąco.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.