OŚWIADCZENIE

Poczta Polska, jako instytucja nierozerwalnie związana od blisko pięciu wieków z polską państwowością, pielęgnująca najpiękniejsze tradycje i wartości patriotyczne, dba o swój wizerunek i odbiór społeczny. W pocztowych szeregach służyli narodowi bohaterowie, ludzie, którzy za swój kraj poświęcali zdrowie, a nawet życie. Jako Spółka nie zapominamy o chwalebnych kartach naszej historii, dbając o to, by jako współczesna pocztowa rodzina darzyć zarówno siebie, jak i innych, odpowiednim szacunkiem.

Nie możemy pozwolić, by nazwa czy logo Poczty Polskiej pojawiły się w przestrzeni publicznej przy okazji szerzenia wpisów wulgarnych, nienawistnych, czy w inny sposób godzących w dobre imię Pocztowców. Szanujemy wolność słowa, jednak obowiązujące normy społeczne wyznaczają jej granice.

Podkreślamy, że nasi pracownicy w ogromnej większości dumnie reprezentują Spółkę, wykazując się poświęceniem każdego dnia, służąc Polakom, czy angażując się w różne inicjatywy społeczne i charytatywne, co widać najlepiej na przykładzie pomocy Ukrainie i Ukraińcom.

Pocztowcy są także aktywni w przestrzeni internetowej. Zdecydowana większość naszych pracowników identyfikuje się z misją i tradycją firmy. Dlatego też zdarzają się sytuacje, kiedy sami Pocztowcy zgłaszają nam wpisy lub komentarze autorstwa osób związanych ze Spółką, godzące w wizerunek pracodawcy. Tak też było w przypadku byłego pracownika Poczty Polskiej, który poprzez publiczne wyrażanie poparcia dla działań rosyjskiego przywódcy i szerzenie poglądów, które są powieleniem wrogiej Polsce propagandy, zaprzeczył misji naszej firmy. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której nieodpowiedzialne słowa i zachowanie jednego pracownika, posługującego się nazwą czy logiem Spółki w mediach społecznościowych, przyćmią całokształt naszego codziennego zaangażowania i służby Polakom. Konsekwencją takiego działania może być naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych, w szczególności działanie na niekorzyść Poczty Polskiej, polegające na naruszeniu dobrego imienia Poczty Polskiej. Jest to jasno wyartykułowane w pocztowym Regulaminie pracy.

Poczta Polska, także poprzez swoich pracowników różnego szczebla, z całego kraju, uczestniczy w życiu przestrzeni wirtualnej. Podpisując się swoim imieniem i nazwiskiem przy okazji publicznego wygłaszania opinii, podobnie jak i ma to miejsce w życiu codziennym, zadbajmy o kulturę i wzajemny szacunek oraz pamiętajmy, że nie jesteśmy anonimowi.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.