Oświadczenie

W nawiązaniu  do materiału  TVN24.pl autorstwa   Roberta  Zielińskiego z dnia 1 maja br. pt.: „Zakażony pracownik. COVID-19 w firmie kompletującej   tzw.  Pakiety  wyborcze”, który w  negatywny  i nieuprawniony sposób przedstawia Pocztę Polską S.A., niniejszym informujemy, iż:

1.Poczta Polska nie wypowiada się na temat innych podmiotów prawa handlowego. Należy podkreślić, że ryzyko zakażenia występuje w każdym przedsiębiorstwie, które pracuje w okresie pandemii, szczególnie jeśli jest to praca prowadzona w trybie ciągłym.

2. Pragniemy jednocześnie uspokoić, że korespondencja doręczana codziennie, także w okresie pandemii, przez spółkę Poczta Polska jest całkowicie bezpieczna. Zgodnie z obecnym stanem wiedzy i literaturą naukową koronawirus może przetrwać na powierzchni kartonu do 24 godzin, dlatego ryzyko zakażenia się w ten sposób uznawane jest za bardzo niskie. 

3. Chcemy podkreślić, iż Poczta Polska doręcza codziennie ponad 6 mln przesyłek, wśród których są listy, paczki, prenumeraty, korespondencja urzędowa z urzędów w całej Polsce, włączając w to jednostki samorządu terytorialnego, przesyłki towarowe ze sklepów internetowych. Poczta obsługuje także redakcje, np. takie jak TVN czy Gazeta Wyborcza.

Dostarczając przesyłki adresatom, Poczta Polska przywiązuje dużą wagę do zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim pracownikom i klientom. Na środki ochrony osobistej przeznaczyliśmy już 57 mln zł, a także wprowadziliśmy szereg zmian w procedurach, aby zminimalizować ryzyko zakażenia.

Tworzone są m.in. strefy ochronne i zespoły pracownicze, które nie kontaktują się ze sobą nawzajem. W przypadku zakażenia jednego z pracowników na kwarantannę kierowana będzie część zespołu, która miała kontakt z zakażonym, natomiast pozostali pracownicy nadal wykonywać będą swoje zadania z zachowaniem procedur bezpieczeństwa.

Dla uspokojenia pragniemy podkreślić, iż pomimo codziennych działań realizowanych w okresie pandemii z zachowaniem ciągłości usług, jedynie 0,03% pracowników Poczty uległo zakażeniu w ciągu całego czasu trwania epidemii, ale nie w wyniku bezpośredniego kontaktu z klientami, lecz przeważnie w następstwie kontaktu z członkami rodziny.

4. Budowanie przez TVN24.pl atmosfery strachu wokół doręczanych przesyłek godzi nie tylko w wizerunek Poczty Polskiej, ale przede wszystkim w dobre imię 80 tys. Pocztowców, którzy codziennie, pomimo pandemii wykonują swoją pracę, umożliwiając wymianę korespondencji milionom Polaków, dostarczając m.in. emerytury, przekazy pieniężne i przesyłki. Tego typu działania mogą prowadzić do budowania niesprawiedliwie negatywnego odbioru Poczty i Pocztowców, a także tysięcy ciężko pracujących w innych firmach pracowników branży kurierskiej, pomimo oddanej i odpowiedzialnej pracy na rzecz społeczeństwa, wykonywanej w trudnym dla nas wszystkich czasie epidemii.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.