Komunikat Pracowników Poczty Polskiej

W odpowiedzi na pojawiające się w przestrzeni medialnej publikacje, w których selektywnie przywoływane są fragmenty wewnętrznych aktów i regulacji wprowadzanych w Poczcie Polskiej, podkreślamy, że:

- Zarząd Spółki podejmuje szereg działań zmierzających do zapewnienia ciągłości operacyjnej oraz utrzymania płynności finansowej, pomimo nieotrzymania należnej rekompensaty jeszcze za lata 2021-22 i wymagających okoliczności zewnętrznych, takich jak wzrost płacy minimalnej czy kosztów działalności;

- pomimo braku wypłaty ww. środków, konsekwentnie realizujemy naszą misję i świadczymy usługi, do których realizacji obligują nas przepisy prawa;

- w Poczcie Polskiej funkcjonuje już specjalny zespół naprawczy, który we współpracy z ekspertami zewnętrznymi finalizuje pakiet korekt zarządczych. Celem programu modernizacyjnego będzie nie tylko trwałe ustabilizowanie sytuacji ekonomicznej, ale również optymalizacja działania struktur oraz dostosowanie mechanizmów występujących w Firmie do realiów rynkowych.

Artykuły prasowe, które przywołują niezautoryzowane dane finansowe, fragmentarycznie cytują wewnętrzne akty obowiązujące w Spółce, ale również ujawniają zapisy umów z kontrahentami objęte tajemnicą handlową, wyrządzają Poczcie Polskiej i Pracownikom w niej zatrudnionym gigantyczne szkody wizerunkowe i organizacyjne. Upublicznianie tego typu danych degraduje wiarygodność jednej z najważniejszych rodzimych firm w oczach Partnerów Biznesowych i Klientów. Materiały prasowe w sposób znaczący utrudniają prowadzenie działalności i zarabianie tak potrzebnych pieniędzy. Zapewniamy również, że podejmiemy stosowne kroki prawne wobec osób, które prowadzą w przestrzeni medialnej kampanię dyskredytacji.

Apelujemy jednocześnie do dziennikarzy, którym bliskie jest pojęcie etyki zawodowej, o niepowielanie niesprawdzonych danych o sensacyjnie brzmiącym charakterze. Konsekwencja nieodpowiedzialnej nagonki na Pocztę spada finalnie na wszystkich 63 tys. polskich Pocztowców.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.