Grafika na biuro prasowe 55 Grafika na biuro prasowe 55
CSR

Złote serca Klientów Poczty Polskiej! Padł rekord wartości zbiórek w placówkach – prawie 7,3 mln zł

Wspaniała wiadomość. W ubiegłym roku Poczta Polska zorganizowała 43 akcje charytatywne na terenie swoich placówek, a w darach rzeczowych i pieniężnych udało się zebrać niemal 7,3 mln zł.

Łączna wartość produktów przekazanych przez darczyńców wyniosła 7,3 mln zł, co stanowi wzrost o 22% w porównaniu do roku poprzedniego. Hojne były również osoby wrzucające pieniądze do skarbon fundacji „Pocztowy Dar”, umieszczonych w kilkuset placówkach. W ubiegłym roku klienci Poczty Polskiej wrzucili do nich prawie 80 tys. zł.

Wszystkie dary rzeczowe trafiły do beneficjentów fundacji współpracujących z Pocztą Polską, a pieniądze w całości przeznaczone są na pomoc najmłodszym podopiecznym pocztowej fundacji korporacyjnej.

Akcje charytatywne były prowadzone w dniach poprzedzających Wielkanoc, Boże Narodzenie, Dzień Dziecka oraz rozpoczęcie roku szkolnego. Największym zainteresowaniem cieszyła się zbiórka rzeczowa prowadzona w grudniu - zebrane zostały wtedy artykuły o wartości aż 3,3 mln zł. Równie pozytywnym zaskoczeniem okazała się zbiórka prowadzona w czasie wakacji i na początku września. Wartość produktów przekazanych przez darczyńców w tym okresie 2024 r. była o 94% wyższa niż rok wcześniej.

Akcje charytatywne w placówkach pocztowych prowadzone są od wielu lat. Osoby, które chcą w nich uczestniczyć, wrzucają do oznakowanych pojemników kupione tam towary. Najczęściej są to książki, gry, zabawki, słodycze, artykuły do rękodzieła, artykuły plastyczne oraz produkty z ofert okolicznościowych.

Wszystkie zbiórki rzeczowe były przeprowadzone pod patronatem fundacji „Pocztowy Dar” oraz we współpracy z fundacjami „Inicjatywa”, „Zachodniopomorska Fundacja Pomocy Rodzinie Tęcza Serc” i „Happy Kids”. Zebrane artykuły trafiły do podopiecznych tych fundacji w domach dziecka, domach opieki społecznej oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych. Obdarowane zostały zarówno dzieci, jak i dorośli, w tym seniorzy.

Pieniądze ze zbiórki pieniężnej zgodnie z hasłem akcji „Podziel się złotówką, dzieciakom na zdrówko”, zostaną wykorzystane na pomoc dla potrzebujących dzieci, które są beneficjentami „Pocztowego Daru” - na leczenie, rehabilitację i zakup sprzętu medycznego.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.