teaser.jpg teaser.jpg

Z elektronicznego potwierdzenia odbioru korzysta już blisko 100 firm

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru to alternatywa dla papierowej (tzw. "żółtej zwrotki") formy potwierdzania odbioru przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych. Informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniania praktycznie od ręki. Dzięki elektronicznej usłudze już blisko 100 firm ma dokładną informację o statusie swoich przesyłek, a liczba klientów zainteresowanych tą usługą ciągle rośnie.

Z tej formy informacji o statusie przesyłki korzystają m.in. banki, firmy ubezpieczeniowe, przedsiębiorstwa windykacyjne. – W skali miesiąca odnotowujemy blisko 100 procentowe wzrosty wysyłanych potwierdzeń dostarczenia lub zwrotu przesyłki poleconej – mówi Kinga Dobrzyń, dyrektor Biura Rozwoju Usług Listowych w Poczcie Polskiej. – Nadawcy chcą mieć pełną informację o doręczeniu przesyłki poleconej lub o jej zwrocie.

Elektroniczne potwierdzenie ważne także w sądzie

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru jest już także ważne dowodowo w sądach. W ciągu 12 miesięcy od nadania przesyłki z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru można otrzymać papierowy wydruk raportu, który będzie opatrzony podpisem upoważnionego pracownika i pieczęcią Poczty Polskiej.

Poczta oferuje również miesięczne raporty o nadanych przesyłkach i możliwość uzyskania kserokopii dokumentu potwierdzającego odbiór przesyłki z własnoręcznym podpisem odbiorcy w ciągu 5 lat od dnia nadania przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem.

Takie wydruki wraz z poświadczeniem Poczty Polskie są prawnie wiążące w postępowaniach dowodowych przed sądami.

 

Załączniki

 eINFO_odbior1.jpg

eINFO_odbior1.jpg

jpg 695,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.