Wzrost płatności bezgotówkowych w Poczcie Polskiej
W 2020 r. klienci Poczty Polskiej dokonali blisko 25 mln transakcji bezgotówkowych, które były częściej wybierane niż w roku 2019. Największy wzrost popularności notuje płatność BLIKIem, bo aż o 120%. Ta forma płatności okazała się wygodnym i bardzo bezpiecznym rozwiązaniem w warunkach pandemii. Korzystano z niej chętnie, zarówno w placówkach pocztowych, jak i u kurierów.
Poczta Polska odnotowała w ub. roku o 120% transakcji BLIKiem więcej, niż w roku 2019, zaś liczba płatności kartą wzrosła o ponad 25%. Klienci korzystający z opcji przesyłki pobraniowej dwukrotnie częściej korzystali z płatności bezgotówkowych odbierając przesyłki od kurierów Poczty Polskiej. Spółka zachęca do korzystania z możliwość płatności bezgotówkowych, zapewniając bezpieczeństwo w okresie zagrożenia epidemicznego. Od początku pandemii koronawirusa Spółka stosuje dodatkowe środki ochronne i ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2.
– Jesteśmy świadkami rewolucji cyfrowej, która postępuje błyskawicznie. Względy bezpieczeństwa i wygody przemawiają za rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych. Cieszymy się, że nasi klienci coraz chętniej korzystają z tych nowoczesnych form płatności, które udostępniamy. Poczta Polska od dawna oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania w swoich placówkach, a bezdotykowe formy płatności sprawdzają się szczególnie w dobie pandemii – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.
Placówki pocztowe są wyposażone w terminale płatnicze. Klienci mają możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych za nasze usługi. Poczta oferuje ponadto szereg rozwiązań ułatwiających realizację transakcji. Poczta oferuje m.in. płatności w walucie karty – DCC (Dynamic Currency Conversion), wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS, cash-backu – usługi bankowej, która umożliwia wypłatę gotówki, kody Paysafecard, - polega na sprzedaży voucherów paysafecard tzw. kodów elektronicznych. To unikatowe kombinacje znaków elektronicznych, które klienci otrzymują w formie wydruku z terminala POS. Taki kod umożliwia dokonywanie płatności w serwisach internetowych, m.in. za usługi lub dostawy.
Powyższe usługi są świadczone bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską, obejmują posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard, jeśli świadczona usługa wymaga użycia karty, są dostępne w sieci placówek pocztowych z wyłączeniem agencji pocztowych.