Wsparcie logistyczne Poczty Polskiej w walce ze skutkami powodzi Wsparcie logistyczne Poczty Polskiej w walce ze skutkami powodzi

Wsparcie logistyczne Poczty Polskiej w walce ze skutkami powodzi

Poczta Polska jako największa spółka logistyczna i infrastrukturalna w kraju podejmuje się kolejnego zadania na rzecz wsparcia najbardziej poszkodowanych przez powódź. Spółka w porozumieniu z władzami samorządowymi Krakowa i Warszawy deklaruje pomoc logistyczną w transporcie materiałów i najpotrzebniejszych produktów na tereny objęte stanem klęski żywiołowej.

- Jesteśmy naturalnym partnerem dla organów administracji samorządowej i sztabów kryzysowych. W celu jak najlepszej koordynacji współpracy wyznaczyliśmy specjalnego pełnomocnika Spółki do bezpośrednich kontaktów w zakresie wsparcia logistycznego. Jesteśmy gotowi do realizacji transportu towarów niezbędnych do pomocy najbardziej potrzebującym mieszkańcom czy instytucjom – podkreśla Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.

Tak jak w przypadku wcześniej nawiedzających Polskę klęsk żywiołowych, pandemii i innych sytuacji wyjątkowych, Spółka uruchomiła szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. By zapewnić obywatelom dostęp do podstawowych usług urzędowych, od 17 września Spółka uruchomiła zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Doręcza mieszkańcom terenów powodziowych emerytury i renty oraz włącza się m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe.

Spółka pomaga także własnym pracownikom. Pocztowcy dotknięci skutkami powodzi mają możliwość zgłaszania potrzeb i próśb o pomoc finansową, materialną czy logistyczną. Została również uruchomiona zbiórka koleżeńska - Pocztowcy, za pośrednictwem Fundacji „Pocztowy Dar”, mogą wpłacać pieniądze dla kolegów poszkodowanych w czasie powodzi.

Załączniki

Wsparcie logistyczne Poczty Polskiej w walce ze skutkami powodzi

Wsparcie logistyczne Poczty Polskiej w walce ze skutkami powodzi

JPG 3,5 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.