Wsparcie logistyczne Poczty Polskiej w walce ze skutkami powodzi
Poczta Polska jako największa spółka logistyczna i infrastrukturalna w kraju podejmuje się kolejnego zadania na rzecz wsparcia najbardziej poszkodowanych przez powódź. Spółka w porozumieniu z władzami samorządowymi Krakowa i Warszawy deklaruje pomoc logistyczną w transporcie materiałów i najpotrzebniejszych produktów na tereny objęte stanem klęski żywiołowej.
- Jesteśmy naturalnym partnerem dla organów administracji samorządowej i sztabów kryzysowych. W celu jak najlepszej koordynacji współpracy wyznaczyliśmy specjalnego pełnomocnika Spółki do bezpośrednich kontaktów w zakresie wsparcia logistycznego. Jesteśmy gotowi do realizacji transportu towarów niezbędnych do pomocy najbardziej potrzebującym mieszkańcom czy instytucjom – podkreśla Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.
Tak jak w przypadku wcześniej nawiedzających Polskę klęsk żywiołowych, pandemii i innych sytuacji wyjątkowych, Spółka uruchomiła szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. By zapewnić obywatelom dostęp do podstawowych usług urzędowych, od 17 września Spółka uruchomiła zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Doręcza mieszkańcom terenów powodziowych emerytury i renty oraz włącza się m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe.
Spółka pomaga także własnym pracownikom. Pocztowcy dotknięci skutkami powodzi mają możliwość zgłaszania potrzeb i próśb o pomoc finansową, materialną czy logistyczną. Została również uruchomiona zbiórka koleżeńska - Pocztowcy, za pośrednictwem Fundacji „Pocztowy Dar”, mogą wpłacać pieniądze dla kolegów poszkodowanych w czasie powodzi.