Bon energetyczny BP Bon energetyczny BP

Wniosek o bon energetyczny można wysłać za pośrednictwem Poczty Polskiej

Od 1 sierpnia można składać wnioski o wypłatę bonu energetycznego. W zależności od preferencji i możliwości, uprawnieni do uzyskania jednorazowego świadczenia finansowego mogą złożyć wniosek w formie elektronicznej lub pisemnej. Honorowane będą zarówno wnioski składane osobiście w gminie, jak i przesłane tradycyjnie za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Wnioski o przyznanie bonu energetycznego można składać od 1 sierpnia do 30 września 2024 r. przez Internet (platforma ePUAP oraz aplikacja mObywatel) oraz w formie papierowej. Wniosek w postaci papierowej trzeba opatrzeć własnoręcznym podpisem, w postaci elektronicznej – kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Osoby, które zdecydują się na wybór formy tradycyjnej, mogą wysłać wniosek w placówce pocztowej. Wzór wniosku do wydruku znajduje się na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Poczta Polska wspiera osoby wykluczone cyfrowo oraz osoby, które preferują korzystanie z rozwiązań tradycyjnych (np. papierowe formularze). Wysłanie dokumentów za jej pośrednictwem poświadczane jest pieczęcią z datą nadania. Wniosek można nadać w placówce własnej Poczty Polskiej, filii placówki pocztowej oraz w agencji pocztowej. Łącznie klienci mają do wyboru ok.7,6 tys. lokalizacji, w których mogą nadać przesyłkę zawierającą wniosek uprawniający ich do uzyskania wsparcia.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.