W wybranych placówkach pocztowych wystartowała obsługa wniosków o świadczenie „500+” i programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”
Od stycznia br. roku wnioski o przyznanie świadczenia „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy” będzie można przesyłać tylko drogą elektroniczną: przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Empatia lub bankowość elektroniczną.
W związku ze zmianą formy wnioskowania, ZUS we współpracy z Pocztą Polską wspierają klientów w składaniu wniosków nową drogą. Aktualnie dyżury zostały zaplanowane w 50 placówkach pocztowych z obszaru kilku województw, tj. 20 stycznia w Kowarach, Miliczu, Ziębicach i Żarowie (woj. dolnośląskie), Kraśnicku, Milejowie-Osadzie, Nałęczowie i Niedrzwicy Dużej (woj. lubelskie), a także Lututowie, (woj. łódzkie),w UP Warszawa 4 (woj. mazowieckie) oraz 21 stycznia w Żninie (woj. kujawsko-pomorskie).
− Dzięki posiadaniu rozwiniętej sieci placówek o szerokiej dostępności dla Polaków w każdym zakątku kraju, możemy wesprzeć zarówno wielkie i ważne inicjatywy społeczne, jak i ich beneficjentów. Dzięki współpracy z ZUS pracownicy tej instytucji pomogą w naszych placówkach zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosków o świadczenie RKO i 500+. Poczta Polska to niezawodny partner w komunikacji na linii Państwo - Obywatele – podkreśla Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Szczegółowe informacje o dotychczas ustalonych dyżurach można znaleźć na: https://www.poczta-polska.pl/rodzinny-kapital-opiekunczy-i-500-plus-dyzury-zus/
Lista placówek będzie sukcesywnie aktualizowana.
Jest to kolejna wspólna inicjatywa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Poczty Polskiej realizowana w ramach odpowiedzialności społecznej. W ubiegłym roku podobna akcja dotyczyła Programu „Dobry Start”.