dyżury ZUS  dyżury ZUS

W wybranych placówkach pocztowych wystartowała obsługa wniosków o świadczenie „500+” i programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”

Od stycznia br. roku wnioski o przyznanie świadczenia „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy” będzie można przesyłać tylko drogą elektroniczną: przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Empatia lub bankowość elektroniczną. 

W związku ze zmianą formy wnioskowania, ZUS we współpracy z Pocztą Polską wspierają klientów w składaniu wniosków nową drogą. Aktualnie dyżury zostały zaplanowane w 50 placówkach pocztowych z obszaru kilku województw, tj. 20 stycznia w Kowarach, Miliczu, Ziębicach i Żarowie (woj.  dolnośląskie), Kraśnicku, Milejowie-Osadzie, Nałęczowie i Niedrzwicy Dużej (woj. lubelskie), a także Lututowie,  (woj. łódzkie),w UP Warszawa 4 (woj. mazowieckie) oraz 21 stycznia w Żninie (woj. kujawsko-pomorskie).  

Dzięki posiadaniu rozwiniętej sieci placówek o szerokiej dostępności dla Polaków w każdym zakątku kraju, możemy wesprzeć zarówno wielkie i ważne inicjatywy społeczne, jak i ich beneficjentów. Dzięki współpracy z ZUS pracownicy tej instytucji pomogą w naszych placówkach zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosków o świadczenie RKO i 500+. Poczta Polska to niezawodny partner w komunikacji na linii Państwo - Obywatele – podkreśla Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. 

Szczegółowe informacje o dotychczas ustalonych dyżurach można znaleźć na: https://www.poczta-polska.pl/rodzinny-kapital-opiekunczy-i-500-plus-dyzury-zus/

Lista placówek będzie sukcesywnie aktualizowana. 

Jest to kolejna wspólna inicjatywa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Poczty Polskiej realizowana w ramach odpowiedzialności społecznej. W ubiegłym roku podobna akcja dotyczyła Programu „Dobry Start”. 

Załączniki

dyżury ZUS

dyżury ZUS

png 908,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.