W Warszawie Poczta Polska testuje elektromobile
Pocztowcy z Warszawy testują pojazdy elektryczne o ładowności powyżej 800 kg. To element realizowanego przez Pocztę Polską programu „Elektromobilność”, którego celem jest wprowadzenie do taboru nowoczesnych aut elektrycznych. Pierwsze z nich zostaną zakupione jeszcze w tym roku.
W Warszawie pocztowcy testują dwa auta - Mercedesa Evito oraz Volksvagena e-Craftera - sprawdzając parametry techniczno-użytkowe, takie jak: przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.
Oprócz Warszawy auta elektryczne trafiły do Krakowa, Poznania, Lublina, Łodzi, Zabrza i Pruszcza Gdańskiego. W sumie w pocztowych testach bierze udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz pięć sztuk Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.).
- Celem testów jest zebranie informacji na temat najnowocześniejszych samochodów do 3,5 ton zasilanych prądem elektrycznym. To pierwsze tego typu testy w Polsce obejmujące samochody elektryczne o ładowności powyżej 800 kg. Dla Poczty Polskiej realizacja programu „Elektromobilność” oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się w działania na rzecz poprawy jakości powietrza – mówi Justyna Siwek rzeczniczka Poczty Polskiej.
Jednocześnie w Warszawie przetestowana będzie stacja ładowania samochodów elektrycznych EVB wyprodukowana przez PRE Edward Biel – firmę, która zajmuje się produkcją rozdzielnic elektrycznych, szaf niskiego napięcia do 6300A, rozdzielnic średniego napięcia, stacji transformatorowych SN/nn przeznaczonych dla energetyki zawodowej, infrastruktury publicznej, budownictwa oraz przemysłu.
Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu podjęte zostaną decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy.