W pocztowych placówkach coraz lepiej sprzedają się książkowe hity
Przed rozpoczęciem roku szkolnego w placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju można zakupić artykuły szkolne. W połowie września w sprzedaży pojawi się nowa, atrakcyjna oferta wydawnicza. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, którzy z roku na rok coraz bardziej interesują się książkami oferowanymi w placówkach.
W 2019 roku na Poczcie sprzedano ok. 3,5 mln książek, to blisko o 4% więcej w porównaniu do 2018 roku. W tym roku dużym zainteresowaniem klientów Poczty cieszy się m.in.: nowa powieść Heather Morris „Podróż Cilki” oraz inna jej książka „Tatuażysta z Auschwitz”. W pocztowej ofercie można również kupić m.in. „Kazanie na Areopagu” Karola Wojtyły, „Głosy z zaświatów” Remigiusza Mroza, „Koniec samotności” Janusza Leona Wiśniewskiego, a także „Cudne manowce” Magdy Grzebyk. W czasie wakacji bestsellerami wydawniczymi są: „Przeżyłem własną śmierć” Jan Zac, „Polska niezwykła” (połączenie atrakcyjnego przewodnika turystycznego z atlasem), „Rozmówki kieszonkowe”, „Światło ukryte w mroku” Sharon Cameron, „Włoskie lato” Carrie Elks.
Na jesień przygotowywane są kolejne hity wydawnicze, wśród nich m.in. „Wyjdź za mnie, kochanie” Krystyny Mirek, „Kryjówka” Nory Roberts, „Znam twoją tajemnicę” Agnieszki Zakrzewskiej oraz „Stres. 1000 sposobów na stres” Beaty Pawlikowskiej.
Jednym z podstawowych towarów, jaki najlepiej sprzedaje się od lat są kartki widokowe. W tym roku od początku maja do połowy lipca klienci kupili ich prawie ćwierć miliona. Spółka wzbogaciła ofertę głównie z myślą o wypoczywających w kurortach i miejscowościach turystycznych. Najlepiej sprzedają się kartki z miejscowości nadmorskich. Podobnie było w ubiegłym roku, wówczas najwięcej pocztówek sprzedano w Ustce.
Odpowiadając na oczekiwania klientów, zwłaszcza z mniejszych miejscowości i wsi, Poczta przygotowała specjalną akcję SZKOŁA 2020, w ramach której oferuje ok. 500 produktów ułatwiających i uprzyjemniających edukację. Dzięki temu, odwiedzając placówkę pocztową można zaopatrzyć dziecko w zeszyty, długopisy, ołówki, kredki, gumki, a także piórniki i mazaki. Rodzice najmłodszych uczniów mają do wyboru elementarze, wykreślanki oraz poradniki do nauki czytania, pisania i liczenia. Także osoby chcące doskonalić znajomość języka angielskiego lub niemieckiego znajdą coś dla siebie.
Poczta Polska, dzięki swojej sieci placówek obecna jest we wszystkich gminach w kraju. W ubiegłym roku klienci Poczty wydali w nich około 425 mln zł na oferowane tam produkty. Aż 25 % przychodu z działalności handlowej firmy stanowiła sprzedaż książek i prasy. Dostępność wydawnictw ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i wsiach, gdzie nie zawsze jest księgarnia.