dekodery (4) dekodery (4)

W placówkach Poczty Polskiej Klienci zakupili już ponad 50 tys. dekoderów

Blisko 400 tys. wniosków o dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego złożono dotychczas w placówkach Poczty Polskiej. Klienci coraz częściej decydują się także na pozyskanie urządzenia umożliwiającego odbiór nowego standardu telewizyjnego w urzędach i filiach Spółki. Poczta Polska sprzedała dotychczas ponad 50 tys. dekoderów, a liczba ta z każdym dniem rośnie.

Poczta Polska uruchomiła obsługę wniosków o dofinansowanie do zakupu odbiornika 21 marca br., w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Korzystając z rozwiniętej infrastruktury narodowego operatora pocztowego, dysponującego siecią kilku tysięcy placówek na terenie całego kraju, Klienci mogą blisko, szybko i wygodnie zawnioskować o świadczenie w formie bonu.

Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez Internet, za pośrednictwem strony albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Zdecydowanie najpopularniejszym wśród Polaków sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym lub jego filii.

Polacy niezmiennie chętnie odwiedzają placówki pocztowe, gdzie mogą uzyskać pomoc w wypełnianiu wniosku, który następnie szybko, na miejscu, rozpatrujemy. Dzięki wprowadzeniu do naszej oferty urządzeń umożliwiających odbiór nowego standardu telewizji, Klienci nie muszą już szukać sklepów z elektroniką. W urzędach i filiach Poczty można zatem załatwić wszystko podczas jednej wizyty – blisko, szybko i wygodnie – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera. Przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywało się regionami, etapowo. Ostatnie przełączenie nastąpiło 27 czerwca br. w północno-wschodniej część kraju  i objęło  województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i lubelskie. Osoby, które utraciły możliwość odbioru telewizji, wciąż jeszcze mogą zawnioskować o dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego, program dofinansowania trwać będzie do końca bieżącego roku.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.