Urządzenie do obsługi głuchoniemych na Poczcie

Poczta Polska zwiększa dostępność do usług pocztowych dla osób niepełnosprawnych. W placówce pocztowej przy Placu Trzech Krzyży w Warszawie osoby głuchonieme mogą już porozumiewać się z asystentem za pomocą systemu tłumacza języka migowego on-line.

Jedno ze stanowisk  w placówce pocztowej przy placu Trzech Krzyży wyposażone jest w tzw. wideofon, za pomocą którego w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego. Pracownik placówki porozumiewa się z nim korzystając z telefonu. Klient – osoba głuchoniema – z tłumaczem widzą się na ekranie.

Wideofon z tłumaczem

Moi podopieczni przetestowali system języka migowego on-line na poczcie przy Placu Trzech Krzyży. To rozwiązanie eliminuje w dużym stopniu dyskomfort związany z byciem osobą niepełnosprawną podczas załatwiania spraw na poczcie – mówi Iwona Stawińska, kierownik internatu dla dzieci i młodzieży niesłyszącej przy Instytucie Głuchoniemych w Warszawie.
Rozwiązanie ma szansę na szersze zastosowanie w wytypowanych placówkach pocztowych kraju. Projekt jest w fazie pilotażu.
Chcielibyśmy rozszerzyć zastosowanie wideofonu w placówkach znajdujących się w pobliżu miejsc skupiających osoby głuchonieme. To jedno z działań zmierzających do poprawy dostępności usług Poczty dla osób niepełnosprawnych – mówi Elżbieta Staroń, dyrektor Biura Zarządzania Siecią Klienta Indywidualnego Poczty Polskiej.

Poczta w uzdrowisku

Poczta Polska chce dołączyć do czołówki firm społecznie odpowiedzialnych.  Oznacza to m.in. ciągle zwiększanie dostępności produktów i usług dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych.

Przykładem jest ostatnio otwarta w Centrum Rehabilitacji Stocer w Konstancinie Jeziornej pod Warszawą  placówka pocztowa nowego modelu z certyfikatem „Obiekt bez barier”. Placówka jest dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnością i obsługiwana przez osoby niepełnosprawne.  Dla klientów – osób poruszających się na wózkach inwalidzkich  zaprojektowano szereg udogodnień, m. in. miejsce do obsługi na odpowiedniej wysokości.  Również pracownicy – osoby niepełnosprawne nie napotkają w czasie pracy na żadne bariery. Wszystkie meble, urządzania sanitarne, regulatory, włączniki, przestrzenie manewrowe na zapleczu są usytuowane tak by można było z nich wygodnie korzystać.

Listonosze pomagają osobom z niepełnosprawnością

Obecnie placówki pocztowe są dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami prawa pocztowego. Udogodnieniem oferowanym przez Pocztę dla osób niepełnosprawnych jest możliwość korzystania z powszechnych usług pocztowych za pośrednictwem listonoszy. Osoby niepełnosprawne poprzez pracownika poczty i bez wychodzenia z domu mogą przekazać przesyłkę do nadania oraz wpłaty na rachunki bankowe.
W ofercie Poczty Polskiej są także dwa produkty dedykowane wyłącznie osobom niepełnosprawnym.  Jednym z nich jest przesyłka do odczytu przez osoby niewidome lub ociemniałe, drugim tzw. cekogram, czyli druki nadawane w stanie otwartym oraz płytki ze znakami cekograficznymi.

 

 

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.