TNS Polska: 65 proc. Allegrowiczów nadaje paczki przez Pocztę Polską, InPost wybiera zaledwie co dziesiąty

Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 % wybiera InPost.

Najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych. Na drugim miejscu są własne sklepy internetowe i portale aukcyjne inne niż Allegro.
E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. Potwierdzają to wyniki Poczty Polskiej, która od września oferuje dla klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, cztery warianty oferty „Pakiet POLECONY eCommerce” z wagą do 1 kg. Poczta wprowadziła taką możliwość wysyłki jako odpowiedź na ofertę konkurencji.

Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65% przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21%), DHL (18%) i UPS (17%). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.

Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.

Opcje wysyłek udostępniane klientom i jednocześnie najczęściej przez nich wybierane to przede wszystkim paczka i kurier. Klienci Poczty Polskiej dużo częściej niż klienci konkurencji oferują również różne formy listów i paczek z opcją pobranie.
Badanie TNS Polska dla Poczty Polskiej pokazuje także gotowość do zmiany operatora logistycznego przez e-sklepy. 75 proc e-sklepów na co dzień korzystających z usług logistycznych konkurencji deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej.

Małe paczki, czyli te ważące do 1 kg to coraz częściej oferowany w Polsce format wysyłki. Poczta Polska oferuje klientom cztery formy „Pakietu POLECONEGO eCommerce” czyli opakowania firmowe (5 sztuk, 10, 15 lub 20). Pakiety przeznaczone dla klientów e-commerce obejmują przesyłki doręczane w terminie D+3. Dostawa następnego dnia oznacza nadanie przesyłki do godz. 15:00 i opłacenie priorytetu, który od 1 września 2015 roku kosztuje 2 zł.

W nowej ofercie Poczta Polska oferuje także bezpłatny zwrot przesyłki w przypadku nieodebrania przesyłki przez adresata oraz dla kupujących na Allegro. Sprzedaż pakietów prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej ecommerce.poczta-polska.pl.
Badanie TNS Polska zostało przeprowadzane dla Poczty Polskiej w związku z wprowadzeniem przez operatora nowej oferty czterech pakietów lekkich przesyłek dla klientów e-commerce. Grupa badana to 307 firm, które swoją działalność sprzedażową prowadzą tylko w Internecie, głównie w Internecie lub w podobnej skali za pośrednictwem Internetu oraz kanałów tradycyjnych. (październik 2015).

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.