WOT BP WOT BP

Terytorialsi szkolą pracowników Poczty Polskiej w zakresie umiejętności obronnych

W ubiegłym roku Poczta Polska i Wojska Obrony Terytorialnej podpisały porozumienie na rzecz wzmocnienia zdolności obronnych państwa. Jednym z jego postanowień była organizacja szkoleń dla pracowników Spółki i przygotowanie ich do wspierania i współpracy z WOT. Pierwsze wspólne szkolenie, przeprowadzone przez 6 Mazowiecką Brygadę Obrony Terytorialnej, odbyło się na terenie jednostki wojskowej w Książenicach w woj. mazowieckim.

Celem szkolenia było przygotowanie pracowników Poczty Polskiej do wspierania Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w czasie pokoju i kryzysu oraz do wykonywania działań obronnych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa państwa.

Dwudniowe szkolenie, przeprowadzone przez ekspertów z Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej, dotyczyło kluczowych zagadnień związanych z obronnością: budowy i zasady działania broni, topografii wojskowej i podstaw przetrwania, zagadnień inżynieryjno-saperskich, zabezpieczenia medycznego, łączności, ochrony przed bronią masowego rażenia, toksycznymi środkami przemysłowymi oraz wykorzystaniem środków ochrony przed skażeniami. Uczestnicy poznali niezbędną teorię, ale ćwiczyli przede wszystkim umiejętności praktyczne.

Szkolenie miało charakter pilotażowy i wzięli w nim udział przedstawiciele kadry menadżerskiej Poczty Polskiej. Po wypracowaniu ostatecznej formuły szkoleń, docelowo zostaną przeszkoleni także pozostali zainteresowani pracownicy Spółki.

W lipcu 2022 roku Poczta Polska uruchomiła inny program szkoleniowy - „Powitanie z bronią”, dedykowany Pocztowcom, którzy chcieliby zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie posługiwania się bronią. Mogli w nim wziąć udział wszyscy zatrudnieni na Spółce, niezależnie od stanowiska. Uczestnicy szkoleń, pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, poznawali zasady bezpieczeństwa w posługiwaniu się bronią oraz próbowali swoich sił na strzelnicy.

Poczta Polska działa na rzecz wzmacniania zdolności obronnych państwa także na innych polach. Jako jedyny operator pocztowy o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, Spółka wspiera misję i działania Wojsk Obrony Terytorialnej. W celu zachęcenia pracowników do wstąpienia w szeregi WOT, już rok temu Poczta Polska uruchomiła specjalny program „Ramię w Ramię z WOT”, zapewniający możliwość udziału w atrakcyjnych szkoleniach (m.in. strzeleckich, udzielania pierwszej pomocy czy cyberbezpieczeństwa), zapewniający dodatkowe 2 dni wolne od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia w danym roku kalendarzowym, finansowanie karty MultiSport czy ofertę specjalną na ubezpieczenie na życie na preferencyjnych warunkach. Potwierdzeniem zaangażowania Poczty Polskiej we wspieranie WOT jest tytuł laureata konkursu „Pracodawca przyjazny WOT” przyznany Spółce w 2021 roku.

Poczta, posiadająca sieć 7,6 tys. placówek, zlokalizowanych również w najmniejszych miejscowościach na terenie całego kraju, sama w sobie stanowi także system sieci terytorialnej, umożliwiający połączenie sił i współpracę z WOT na rzecz wspierania i obrony lokalnych społeczności. Dodatkowo jako operator wyznaczony Spółka realizuje m.in. zdania w zakresie współdziałania z Wojskową Pocztą Polową oraz bierze udział w mobilizacyjnym rozwinięciu Sił Zbrojnych RP.

 

 

Załączniki

5

5

jpeg 173,2 kB Pobierz
2

2

jpeg 309,8 kB Pobierz
3

3

jpeg 227,9 kB Pobierz
6

6

jpeg 338,9 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.