Stanowisko Poczty Polskiej w sprawie konkursu na operatora wyznaczonego

Poczta Polska poinformowała dzisiaj o złożeniu oferty w konkursie na operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016 - 2025. Funkcja operatora wyznaczonego jest bardzo wymagająca i  odpowiedzialna bo stawką jest zapewnienie, aby każdy z obywateli miał łatwy, bezpieczny i po przystępnej cenie dostęp do usług powszechnych.

Polska Grupa Pocztowa sama dzisiaj przyznała, że nie spełnia wszystkich kryteriów zamieszczonych w konkursie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nie chcemy komentować poczynań konkurencji, choć z szacunkiem odnotowujemy racjonalność samooceny PGP. Odnosząc się do działalności naszej Spółki, potwierdzamy raz jeszcze, że jesteśmy w pełni przygotowani do pełnienia tej niełatwej funkcji. Chcemy także sprostować brak ścisłości w komunikacie PGP informującym o złożeniu oferty.  Nie jest prawdą, że Poczta Polska ubiega się o 90 mln złotych dopłaty za stratę na usługach powszechnych, ponieważ powstałą stratę na tych usługach Poczta Polska sama finansuje w wysokości ponad 90 procent, a tylko resztę pokrywają operatorzy i budżet państwa.  

Polski rynek pocztowy został uwolniony 1 stycznia 2013 roku i jest obecnie jednym z najbardziej zliberalizowanych rynków w Europie. Działa na nim wyłącznie na podstawie wpisu do rejestru 302 operatorów pocztowych, a Polska jako pierwsza w Europie organizuje konkurs na operatora wyznaczonego.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.