Stanowisko Poczty Polskiej w sprawie konkursu na operatora wyznaczonego
Poczta Polska poinformowała dzisiaj o złożeniu oferty w konkursie na operatora wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych na lata 2016 - 2025. Funkcja operatora wyznaczonego jest bardzo wymagająca i odpowiedzialna bo stawką jest zapewnienie, aby każdy z obywateli miał łatwy, bezpieczny i po przystępnej cenie dostęp do usług powszechnych.
Polska Grupa Pocztowa sama dzisiaj przyznała, że nie spełnia wszystkich kryteriów zamieszczonych w konkursie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nie chcemy komentować poczynań konkurencji, choć z szacunkiem odnotowujemy racjonalność samooceny PGP. Odnosząc się do działalności naszej Spółki, potwierdzamy raz jeszcze, że jesteśmy w pełni przygotowani do pełnienia tej niełatwej funkcji. Chcemy także sprostować brak ścisłości w komunikacie PGP informującym o złożeniu oferty. Nie jest prawdą, że Poczta Polska ubiega się o 90 mln złotych dopłaty za stratę na usługach powszechnych, ponieważ powstałą stratę na tych usługach Poczta Polska sama finansuje w wysokości ponad 90 procent, a tylko resztę pokrywają operatorzy i budżet państwa.
Polski rynek pocztowy został uwolniony 1 stycznia 2013 roku i jest obecnie jednym z najbardziej zliberalizowanych rynków w Europie. Działa na nim wyłącznie na podstawie wpisu do rejestru 302 operatorów pocztowych, a Polska jako pierwsza w Europie organizuje konkurs na operatora wyznaczonego.