ćwiczenia PPO ćwiczenia PPO

Służby ochrony Poczty Polskiej szkolą się z udzielania specjalistycznej pomocy przedmedycznej

Poczta Polska kojarzy się głównie z siecią placówek pocztowych, listami czy paczkami. Zakres działalności narodowego operatora pocztowego jest jednak znacznie szerszy. Spółka posiada w swoich strukturach Centrum Poczta Polska Ochrona, wyspecjalizowaną jednostkę odpowiedzialną m.in. za ochronę osób i mienia, logistykę gotówki. Jej pracownicy przechodzą specjalistyczne szkolenia nie tylko z obsługi broni, ale również udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Dla pracowników Centrum Poczta Polska Ochrona, Spółka opracowała specjalny program szkoleniowy z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej ze szczególnym uwzględnieniem obrażeń zadanych przy pomocy narzędzi niebezpiecznych lub broni palnej. O szkolenia wnioskowali sami pracownicy.

Pierwsze takie instruktaże odbyły się w Warszawie, a kolejne planowane są w 11 miejscowościach m.in. Częstochowie, Kaliszu Katowicach, Krakowie, Opolu i Warszawie. Podczas szkoleń realizowany jest program skierowany szczególnie do pracowników, posługujących się w pracy bronią palną.

Program składa się z następujących zagadnień:

  • „złota godzina”
  • zabezpieczenie miejsca zdarzenia
  • ocena stanu poszkodowanego
  • reanimacja krążeniowo oddechowa
  • resuscytacja krążeniowo oddechowa
  • urazy wielonarządowe /komunikacyjne i inne/
  • rany i ich rodzaje
  • transport poszkodowanego
  • współpraca z Zespołami Ratownictwa Medycznego

Elementem szkoleń są również ćwiczenia praktyczne, gdzie po omówieniu określonych przypadków - pod nadzorem instruktorów i medyków, biorący udział w szkoleniu samodzielnie udzielają pierwszej pomocy w zależności od scenariusza na danym stanowisku.

Zakres szkolenia jest dostosowany do zdarzeń mogących wystąpić w trakcie wykonywania obowiązków służbowych wykonywanych przez pracowników Centrum Poczta Polska Ochrona oraz jest poszerzony o praktyczne umiejętności wykorzystania sprzętu ratowniczego wykorzystywanego przez Zespoły Ratownictwa Medycznego, będącego na wyposażeniu ambulansów. 

Poczta Polska dzięki Centrum Poczta Polska Ochrona pełni ważną funkcję w krajowym systemie obiegu gotówki. Zajmuje się nie tylko przewozem pieniędzy, ale także obsługą bankomatów i wpłatomatów oraz ochroną obiektów. Do obsługi tej działalności firmy zatrudnionych jest ok 2,5 tys. kwalifikowanych pracowników ochrony, z czego większość ma uprawnienia na posiadanie broni. Mają oni do dyspozycji specjalistyczne pojazdy przystosowane do przewozu wartości. Jednostka w zakresie obsługi gotówki świadczy usługi podmiotom zewnętrznym, zarówno biznesowym jak i instytucjonalnym. Są to instytucje państwowe, spółki skarbu państwa, instytucje samorządowe, duże sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.

 

Załączniki

ćwiczenia PPO

ćwiczenia PPO

jpg 374,9 kB Pobierz
ćwiczenia PPO 1

ćwiczenia PPO 1

jpg 383,2 kB Pobierz
ćwiczenia PPO 2

ćwiczenia PPO 2

jpg 417,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.