Sortownia_ Poczta Polska  Sortownia_ Poczta Polska

Rozwój Stacji z Paczką w partnerstwie z Pocztą Polską

Liczba przesyłek odebranych w ramach usługi Stacja z Paczką, dostępnej na niemal 1000 obiektów ORLEN w całej Polsce, tylko w ciągu minionego roku wzrosła o blisko 150%. Rosnące zapotrzebowanie na usługę, potwierdzone dynamicznym wzrostem wolumenu przesyłek w okresie pierwszych 4 miesięcy bieżącego roku, wymaga silnego wsparcia operacyjnego, dlatego po dwóch latach współpracy PKN ORLEN i Poczta Polska zawarły długoterminowy kontrakt, który pozwoli na jej dalszy dynamiczny rozwój.  

Wraz ze zmianami zachodzącymi na rynku eCommerce w Polsce, zwiększają się oczekiwania klientów dotyczące miejsc nadawania i odbioru paczek, zarówno jeśli chodzi o dostępność lokalizacji, jak i godziny otwarcia. Koncern, dysponując największą w Polsce siecią stacji paliw, od 2014 roku oferuje klientom możliwość odbierania przesyłek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Obecnie usługa dostępna jest na około 1000 obiektów zlokalizowanych na terenie całej Polski, przy czym ich liczba stale rośnie. Umowa z Pocztą Polską została zawarta do września 2021 roku. W ramach współpracy planowane jest m.in. wdrożenie możliwości odbioru przesyłek pobraniowych, odbioru przesyłki na podstawie PIN oraz prace nad umożliwieniem nadawania paczek na stacjach paliw ORLEN. Ponadto, klienci Poczty Polskiej będą mogli korzystać z benefitów, jakie daje program lojalnościowy VITAY.  

Rozwój eCommerce, jest naturalną konsekwencją zmian we współczesnym świecie i trendem, którego nie sposób ignorować. Dlatego zajmuje on istotne miejsce w strategii rozwoju naszego segmentu detalicznego. Już dziś oferujemy naszym klientom możliwość odbierania i nadawania paczek, jednak budujemy również fundament dla dalszego rozwoju tego typu usług związanych z naszą ofertą. Strategiczna i długofalowa współpraca z Pocztą Polską pozwoli nam na rozszerzanie kompetencji w tym zakresie, a naszym klientom zapewni szybką i sprawną realizację przesyłek oraz dodatkowe usługi – powiedział Zbigniew Leszczyński, Członek Zarządu ds. Sprzedaży PKN ORLEN.  

Współpraca PKN ORLEN i Poczty Polskiej, w ramach usługi Stacja z Paczką, związana jest  z obserwowanym na świecie trendem migracji od dostaw pod adres w kierunku odbioru w punkcie. Istotną przewagą punktów odbioru na stacjach jest ich lokalizacja na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak też wiejskich, w większości czynnych całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Stacje paliw ORLEN znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych oraz w ścisłych centrach dużych miast i mniejszych miejscowości. Tym samym duża liczebność oraz równomierna, strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom optymalny dostęp do usług.  

Poczta Polska starannie dobiera partnerów biznesowych rozwijając sieć punktów odbioru – już dziś mamy ich ponad 7 tysięcy, a do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 11 tysięcy. PKN ORLEN posiada rozpoznawalną markę, zaufanie klientów, dogodne lokalizacje stacji, a także doświadczenie w zakresie realizacji usługi Obiór w Punkcie. Dzięki partnerskiej współpracy obu spółek zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał rynkowy, jakim dysponuje Poczta Polska i PKN ORLEN – podkreśla Grzegorz Kurdziel, Członek Zarządu Poczty Polskiej. 

W ramach usługi zrealizować można przesyłki lokalne, krajowe oraz międzynarodowe. Aby nadać przesyłkę wystarczy zarejestrować ją na stronie www.stacjazpaczka.pl dokonać opłaty i z wydrukowanym listem przewozowym dostarczyć ją do wybranej stacji paliw ORLEN.

 

  

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.