Przetarg dla ZUS: oferta Poczty Polskiej korzystniejsza niż PGP. Konkurencja nie miała też odpowiedniej liczby placówek.

Poczta Polska została wybrana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych do obsługi korespondencji krajowej i zagranicznej w latach 2015 – 2017. Oferta Poczty Polskiej była korzystniejsza o 13 milionów złotych od ceny podyktowanej przez Polską Grupę Pocztową (222 miliony złotych).

Oferta Poczty Polskiej została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu zorganizowanym przez ZUS. Oznacza to, że klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przez trzy lata będą otrzymywać korespondencję dostarczaną przez Pocztę Polską. W przetargu udział wzięła również Polska Grupa Pocztowa. Jej oferta okazała się nie tylko droższa, ale także została odrzucona z powodu negatywnego wyniku weryfikacji placówek PGP wskazanych w załączonym do oferty wykazie.

– Wygrana w tym przetargu oznacza dla Polaków korzystających z usług ZUS bezpieczne doręczanie korespondencji przez naszych listonoszy bez potrzeby szukania nieznanych miejsc wydających awizowane przesyłki – mówi Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Wszystkie placówki Poczty Polskiej ocenione pozytywnie

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w oficjalnym piśmie informującym o wyniku przetargu podkreślił, że w trakcie ocen oferty sprawdził 86 wytypowanych placówek Poczty Polskiej i 86 wytypowanych jednostek Polskiej Grupy Pocztowej. Wszystkie placówki Poczty Polskiej zostały pozytywnie ocenione. W przypadku Polskiej Grupy Pocztowej zamawiający stwierdził w 67 placówkach niespełnienie wymagań potrzebnych do realizacji umowy. W przypadku 11 placówek PGP nie było ich pod adresami wskazanymi przez oferenta.

Z kolei w 56 placówkach PGP nie ma informacji, w jakie dni placówki są czynne bądź/i nie są oznakowane w widoczny sposób „szyldem” z logo wykonawcy lub nie ma w nich wyodrębnionego stanowiska do obsługi klientów w zakresie usług pocztowych.

Wyniki tego przetargu są potwierdzeniem, że Poczta Polska jest firmą, która dzięki sieci placówek i codziennej obecności listonoszy w rejonach doręczeń jest w stanie bezpiecznie i terminowo realizować największe zamówienia na rynku.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.