BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (79) BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (79)

Prezes Poczty Polskiej: „Gotówka to nie relikt. To realna potrzeba i nasza przewaga”

4 września w Warszawie odbył się Kongres Obsługi Gotówki – najważniejsze branżowe wydarzenie poświęcone przyszłości gotówki w Polsce. W debatach udział wzięli przedstawiciele instytucji publicznych, sektora bankowego i operatorów usług. Jednym z mówców był prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz.

Podczas Kongresu Obsługi Gotówki prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz, podkreślił strategiczne znaczenie gotówki dla stabilności finansowej i operacyjnej kraju. – Nie idziemy za modą, idziemy za klientem. Gotówka to jeden z  filarów transformacji Poczty Polskiej, a nie relikt przeszłości – zaznaczył.

Poczta Polska jest dziś jednym z największych operatorów logistyki gotówki w kraju. Jako jedyna instytucja w kraju posiada w swoich skarbcach depozyty NBP.  Skala działania robi wrażenie:

- ok. 2,4 mln transportów gotówki rocznie;
- ok. 60 mld zł wypłacanych świadczeń gotówkowych z ZUS;
- ponad 1 700 klientów instytucjonalnych i komercyjnych.

Prezes Mikosz zapowiedział dalsze inwestycje w systemy wspierające automatyzację procesów oraz rozwój floty i infrastruktury skarbcowej: - Absolutnie nie mamy zamiaru z tego rynku wychodzić. Wręcz przeciwnie. Mamy plan inwestycji w obsługę gotówki – zarówno w cash-in-transit, jak i gotówki B2C. (...) Wszędzie tam, gdzie będą instytucje czy biznesy, które wycofują się z gotówki, chociażby banki, które nie chcą mieć w oddziałach obsługi gotówkowej – my chcemy tam wchodzić.

Poczta Polska przypomina, że jej placówki często są jedynym punktem wypłat gotówki tam, gdzie zniknęły oddziały banków i bankomaty.

Załączniki

Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz na Kongresie Obsługi Gotówki

Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz na Kongresie Obsługi Gotówki

mp4 96,8 MB

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.