placówka pocztowa placówka pocztowa

Pracownica Poczty Polskiej uchroniła seniora przed oszustwem

Dzięki czujności Pani Jolanty, pracownicy placówki Poczty Polskiej w Gdyni, udało się uchronić oszczędności Klienta. Zdenerwowany i roztrzęsiony senior, który przybył do gdyńskiego urzędu pocztowego, chciał przesłać znaczną kwotę za granicę. Pracownicy Poczty Polskiej są uwrażliwiani na takie sytuacje, dzięki czemu udaje się uchronić wielu Klientów przed próbami wyłudzenia oszczędności.

Pocztowiec po raz kolejny zapobiegł przestępstwu, którego ofiarą miał paść starszy Klient. 11 stycznia br. do okienka Urzędu Pocztowego Gdynia 6 zgłosił się senior, który zgłosił chęć przesłania znacznej kwoty do Wielkiej Brytanii. Wzbudziło to w obsługującej starszego mężczyznę pracownicy podejrzenie, że mógł paść ofiarą oszustwa.

Klient posiadał kartkę z imieniem i nazwiskiem osoby, do której zamierzał wysłać pieniądze. Kasjerka chciała się upewnić, czy dane są prawidłowe oraz rozeznać się, czy adresat jest osobą znajomą. W trakcie rozmowy senior trzykrotnie wychodził z placówki, a wracając potwierdzał dane oraz chęć wykonania transakcji. Nietypowe zachowanie Klienta dodatkowo zaniepokoiło pracownicę. Kasjerka zaprosiła wówczas seniora na zaplecze placówki, aby porozmawiać z nim w cztery oczy. W trakcie rozmowy pracownica Poczty dowiedziała się, że dyspozycja do wypłaty pieniędzy jest tajną akcją policji.  

Podczas pobytu seniora na zapleczu placówki ponownie zadzwonił telefon. Oszuści próbowali się rozeznać, czy mężczyzna ma problem z dokonaniem transakcji. Kasjerka poprosiła, aby senior potwierdził rozmówcy, że wszystko jest w porządku. W tym czasie pracownica skontaktowała się z najbliższym komisariatem. Policja, która niezwłocznie przyjechała do urzędu, potwierdziła przypuszczenia czujnej kasjerki.

– Proceder wyłudzeń z wykorzystaniem tzw. metod „na wnuczka” lub „na policjanta” dotyka głównie seniorów wykluczonych cyfrowo. Starsze osoby, które padają ofiarami tego typu przestępstw, tracą często oszczędności gromadzone przez całe życie. Czujność i trafne decyzje naszych pracowników wielokrotnie uchroniły Klientów przed tego typu oszustwami, za co jestem bardzo wdzięczny naszym Pocztowcom – zaznacza Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.

Poczta Polska od lat ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod przedstawicieli zawodów zaufania publicznego czy rzekomych znajomych i próbują wyłudzić pieniądze. Pracownicy Spółki są przygotowani na to, aby pomagać i doradzać w takich sytuacjach. Poczta Polska jest instytucją zaufania publicznego, a nasz unikalny kontakt z Klientami pozwala lepiej rozpoznawać zarówno potrzeby, jak i zagrożenia, identyfikowane poprzez np. nietypowe zachowanie.

Załączniki

placówka pocztowa

placówka pocztowa

jpg 265,6 kB Pobierz
PP 1

PP 1

png 729,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.