ŚwiatOczamiMłodych 3.jpg ŚwiatOczamiMłodych 3.jpg

Prace młodych artystów na znaczkach pocztowych

W poniedziałek, 28 września br., Poczta Polska wprowadziła do obiegu znaczki pocztowe emisji „Świat Oczami Młodych”.

Roch Stefaniak, autor projektu przedstawił na znaczkach trzy prace plastyczne, które otrzymały nagrody główne w konkursie „Świat Oczami Młodych”.

W czerwcu zakończyła się 4. edycja konkursu plastycznego „Świat oczami młodych”. Konkurs dla młodych artystów to inicjatywa Poczty Polskiej oraz Fundacji Banku Ochrony Środowiska.

Tegoroczna edycja konkursu miała specjalny wymiar, ponieważ zorganizowana została w tak trudnym dla nas wszystkich czasie. Nie ograniczyło to jednak zainteresowania rywalizacją – prace zgłosiło ponad 800 osób.

Nagrody główne trafiły do zwycięzców konkursu w poszczególnych kategoriach: Roberta Kołdrasa z Młodzieżowego Domu Kultury „Dom Harcerza” (kategoria poniżej 12 lat), Anny Pietroń ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Rawie Mazowieckiej (kategoria 12–15 lat) oraz Klaudii Peterko z II Liceum Ogólnokształcącego w Rybniku (kategoria 16–19 lat).

W konkursie plastycznym na projekt znaczka pocztowego „Świat oczami młodych” co roku poruszane są ważne społecznie tematy. Konkurs nie tylko edukuje młodzież w wybranych sprawach, ale stwarza jej możliwość wypowiedzi i dyskusji. Czwarta edycja konkursu organizowana pod hasłem „Wolontariat” poświęcona jest tematyce wolontariatu w różnych jego aspektach tj.: idee jakie za sobą niesie, przykłady działań wolontariackich, a także korzyści zarówno dla beneficjentów, jak i samych wolontariuszy.

Konkurs „Świat oczami młodych” to jedyna w swoim rodzaju możliwość samodzielnego zaprojektowania znaczka przez młodzież. Trzy najlepsze projekty wraz z nazwiskami ich autorów znajdą się na walorach wydanych przez Pocztę Polską we wrześniu tego roku w nakładzie 100 tys. egzemplarzy. Będą one dostępne w sklepie internetowym i sklepach filatelistycznych na terenie całego kraju.

Patronat honorowy nad konkursem objęli: Minister Edukacji Narodowej, Minister Infrastruktury, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Rzecznik Praw Dziecka.

Autor projektu: Roch Stefaniak 

Liczba znaczków: 3    

Wartość: 3 x 3,30 zł 

Nakład: po 90 000 sztuk każdego 

Technika druku: offset 

Format znaczka: 51 x 39,5 mm 

Papier: fluorescencyjny 

Formy sprzedaży: blok 3-znaczkowy 

Data obiegu: 28 września 2020 roku 

To i inne wydawnictwa filatelistyczne Poczty Polskiej można nabyć w placówkach pocztowych i sklepie internetowym.

Załączniki

ŚwiatOczamiMłodych 3.jpg

ŚwiatOczamiMłodych 3.jpg

jpg 186,5 kB Pobierz
ŚwiatOczamiMłodych 4.jpg

ŚwiatOczamiMłodych 4.jpg

jpg 226,5 kB Pobierz
ŚwiatOczamiMłodych Koperta..jpg

ŚwiatOczamiMłodych Koperta..jpg

jpg 146,6 kB Pobierz
ŚwiatOczamiMłodych.jpg

ŚwiatOczamiMłodych.jpg

jpg 186,5 kB Pobierz
ŚwiatOczamiMłodychArkusik 3znaczki.jpg

ŚwiatOczamiMłodychArkusik 3znaczki.jpg

jpg 205,8 kB Pobierz
ŚwiatOczamiMłodychDatownik.jpg

ŚwiatOczamiMłodychDatownik.jpg

jpg 92,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.