DSC_8325.jpg DSC_8325.jpg

Porozumienie w sprawie współpracy na rzecz osób niepełnosprawnych pomiędzy Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Pełnomocnikiem Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych a Pocztą Polską

Podnoszenie jakości usług świadczonych dla klientów będących osobami niepełnosprawnymi, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia zatrudnienia osób niepełnosprawnych oraz przygotowanie i realizacja programu „Poczta Polska otwarta na niepełnoprawnych” – to tylko niektóre zapisy Porozumienia o Współpracy na rzecz osób niepełnosprawnych pomiędzy Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Pełnomocnikiem Rządu do spraw Osób Niepełnosprawnych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych a Pocztą Polską. 

Porozumienie podpisane 29 marca br. przez Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Elżbietę Rafalską, Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Krzysztofa Michałkiewicza, prezesa Funduszu Roberta Kwiatkowskiego oraz prezesa Poczty Polskiej Przemysława Sypniewskiego zakłada ponadto przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pracowników Poczty Polskiej na temat specyfiki obsługi klienta niepełnosprawnego oraz opracowanie syntetycznego poradnika dla pracowników poczty pt.: „Klient niepełnosprawny. Jak obsługiwać osoby niepełnosprawne”.

Strony zobowiązały się do powołania w ciągu 14 dni zespołu odpowiedzialnego za realizację porozumienia, który raz do roku będzie oceniał dotychczas podejmowane działania i ich rezultaty.

Także zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest głównym celem porozumienia pomiędzy Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych a Bankiem Pocztowym.

Oba porozumienia są elementem Programu Partnerskiego PFRON, realizowanego wspólnie z instytucjami publicznymi, administracją rządową i samorządową oraz spółkami Skarbu Państwa. Celem tych działań jest zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych w tych podmiotach. Podpisywane porozumienia zawierają konkretne zapisy dotyczące m.in. audytu dostępności placówek, czy szkoleń z obsługi osób niepełnosprawnych.

Do tej pory stosowne porozumienia zostały podpisane z TVP S.A., Akademią Ekonomiczną w Poznaniu, Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych oraz SGH.


Warszawa 29.03.2017 r.

Załączniki

29.03.17 Informacja prasowa .pdf

pdf 230,6 kB
Wersje

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.