dyzury ZUS (002) dyzury ZUS (002)

Porozumienie między ZUS a Pocztą Polską w ramach wsparcia obsługi wniosków o świadczenie „500+” i programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”

Poczta Polska i Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy w realizacji programu „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”. Dzięki wspólnym działaniom w wybranych placówkach Poczty Polskiej możliwie będzie składanie drogą elektroniczną wniosków o ustalenie prawa do świadczeń przez osoby zagrożone wykluczeniem cyfrowym.

W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Pocztą Polską, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”.

Wnioski można składać od 1 stycznia 2022 r. wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej. Świadczenia będzie przyznawał i wypłacał ZUS.

Na mocy podpisanego listu intencyjnego Poczta Polska wyraziła wolę udostępnienia wybranych placówek pocztowych do pełnienia w nich dyżurów przez pracowników ZUS. Podczas dyżurów zainteresowanym osobom udzielana będzie pomoc w składaniu wniosków o przyznanie świadczeń w ramach programu „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”.

– Poczta Polska bardzo mocno stawia na wymianę cyfrowej korespondencji. Jako operator narodowy musimy jednak pamiętać, że cały czas jest jeszcze grupa osób wykluczonych cyfrowo, które nie chcą lub nie mogą korzystać z cyfrowych technologii. Dla nich Poczta Polska też musi i powinna być dostępna. Mam nadzieję, że udostępnienie placówek pocztowych konsultantom ZUS będzie pomocne przy składaniu wniosków w ramach programu „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy” – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

– Przepisy wchodzące w życie 1 stycznia 2022 r. powierzają realizację zadań zapisanych w ustawach o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz o rodzinnym kapitale opiekuńczym Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych. Z naszego punktu widzenia celem tych listów intencyjnych jest podniesienie jakości obsługi wniosków o świadczenie wychowawcze oraz rodzinny kapitał opiekuńczy. Zachodzi bowiem potrzeba zapewnienia dogodnej możliwości założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych oraz złożenia elektronicznego wniosku o oba rodzaje świadczeń przez osoby, które potrzebują naszego bezpośredniego wsparcia – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Informacje o terminach i miejscach dyżurów będą na bieżąco podawane do wiadomości publicznej m.in. na stronie www.poczta-polska.pl 

 

Załączniki

dyżury ZUS

dyżury ZUS

png 908,7 kB Pobierz
UP Bydgoszcz

UP Bydgoszcz

jpg 215,4 kB Pobierz
UP Kraków

UP Kraków

jpg 112,6 kB Pobierz
Poczta Polska placówka

Poczta Polska placówka

jpg 128,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.