DSC04247.JPG DSC04247.JPG

Polska Poczta nagradza laureatów Rankingu e-Gazele Biznesu

Znamy pierwszych zwycięzców konkursu e-Gazele Biznesu. Podczas wczorajszej uroczystej gali w Katowicach Poczta Polska wyróżniła wiodące firmy z województwa śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego, które zajmują się sprzedażą w internecie. Poczta Polska kolejny rok z rzędu jest partnerem rankingu najlepszych polskich przedsiębiorstw eCommerce.

Liderem e-Gazeli Biznesu w woj. dolnośląskim została firma P4 Solutions, która specjalizuje się w sprzedaży produktów do domu i ogrodu. Swoim klientom oferuje ponad 30 tys. produktów. Firma stawia na szybkość, dostępność swoich usług oraz na konkurencyjność cen.

Z kolei w woj. opolskim najlepszą firmą została F. H. KruKam Kamil Krupa, która od 2011 roku sprzedaje zdrową żywność, suplementy diety oraz naturalne kosmetyki. Działalność sklepu została już doceniona w 2014 r., kiedy po raz pierwszy zdobyła tytuł e-Gazeli. Natomiast Emibig S.C to lider e-Gazeli w woj. śląskim. Firma zajmuje się produkcją oraz dystrybucją sprzętu oświetleniowego. Od dwóch lat rozwija e-handel, dzięki czemu swoje produkty wysyła również do klientów w Czechach, Serbii, Rosji i Kirgistanu.

Śmiało możemy przyznać, że dotrzymujemy tempa rewolucji technologicznej, a eCommerce to jeden z głównych kierunków rozwoju Poczty. Na bieżąco śledzimy potrzeby rynku oraz dostosowujemy ofertę do oczekiwań naszych klientów – mówił podczas uroczystości Jacek Zmorek, Dyrektor Biura Zarządzania Siecią i Sprzedażą Poczty Polskiej.

Badania potwierdzają, że rynek eCommerce rozwija się bardzo dynamicznie. W 2016 r. przychody sklepów startujących w Rankingu e-gazel, wzrosły średnio o 71%. Większość z nich, bo aż 98%, to firmy z całkowicie polskim kapitałem, a funkcjonowanie 4 na 10 opiera się na sprzedaży internetowej. Na podkreślenie zasługuje też fakt, że 55% laureatów rankingu wysyła miesięcznie więcej niż 500 paczek do klientów, a średnia wartość zamówienia w przypadku 56% sklepów waha się między 100 a 500 zł.

Poczta Polska wychodzi na przeciw oczekiwaniom tego dynamicznie rozwijającego się rynku. Wśród strategicznych decyzji podjętych w ostatnim czasie jest m.in. podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Pocztą Polską a China Post Group, która dzięki uruchomieniu przez Pocztę transportu przesyłek na Nowym Jedwabnym Szlaku, umożliwi polskim przedsiębiorstwom ekspansję na rynki azjatyckie, a także stworzenie nowej architektury sieci logistycznej, przystosowanej do zwiększającego się wolumenu paczek. Najważniejszym jej elementem będzie zlokalizowany w pobliżu Łodzi Hub Logistyczny, obsługujący polski i międzynarodowy handel eCommerce. Poczta Polska chce przeznaczyć blisko 1 mld zł. na nowe inwestycje.

Konkurs Rankingu e-Gazele Biznesu organizowany jest przez „Puls Biznesu”. Autorem rankingu jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. O tytuł e-Gazeli Biznesu mogą walczyć firmy zajmujące się handlem w internecie, których roczne dochody wynoszą od 50 tys. zł do 100 mln zł. Kolejnych zwycięzców konkursu poznamy już dziś w Krakowie, kolejnych - 16 listopada w Poznaniu i 29 listopada w Warszawie.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.