teaser.jpg teaser.jpg

Polacy wysłali o 20 procent więcej paczek w trzecim kwartale 2014 roku

W trzecim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 20 proc. paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Barometr uwzględnia wszystkie paczki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Za tak dużym wzrostem stoi przede wszystkim rosnąca popularność zakupów internetowych. – Oceniamy, że ilość wszystkich przesyłek wysyłanych w ramach transakcji eCommerce w całym rynku paczkowym wzrośnie w tym roku o około 19%. – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej S.A. odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Poczta Polska na tym rynku rośnie jednak znacznie szybciej. Po trzech kwartałach 2014 roku odnotowujemy ponad 30 % wzrost wolumenu obsłużonych paczek w segmencie eCommerce w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013 – dodaje Janusz Wojtas.

E-zakupy nasze powszednie

Asortyment zakupów internetowych jest bardzo szeroki. Polacy w e-sklepach kupują prawie wszystko, a najchętniej: artykuły wyposażenia domu oraz artykuły dla dzieci, odzież , obuwie i kosmetyki. Na liście zakupów znajdują się jednak coraz częściej takie dobra, jak: materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.

Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy przesyłki, czy to pocztowej, czy kurierskiej są: terminowe doręczenie (41%), korzystne ceny usług (34%) oraz brak uszkodzeń (22%). Następnie plasują się brak zagubień (20%), wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych(18%), możliwość śledzenia przesyłek (16%). Klienci cenią sobie również krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%) oraz elastyczną ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).

Największym zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej cieszą się usługi kurierskie. W ciągu 9 miesięcy 2014 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, Polacy nadali o 40 % więcej pocztowych przesyłek kurierskich. Tak duże zainteresowanie klientów usługami kurierskimi, w tym przede wszystkim usługą Kurier 48, to efekt dopasowania oferty Poczty Polskiej do wymagań klientów oraz przejaw zaufania klientów wobec operatora narodowego.

Parasol Poczty dla e-handlu

Poczta Polska wspiera szybko rozwijający się i bardzo dynamiczny e-biznes oferując na portalu ecommerce.poczta-polska.pl. cały szereg nowoczesnych usług. Oprócz logistyki przesyłek krajowych i zagranicznych Poczta zapewnia usługi finansowe, bankowe i ubezpieczeniowe, w tym szybkie płatności oraz e-zwroty. Polscy e-przedsiębiorcy, wybierając partnera, jakim jest Poczta, mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze - kreowaniu oferty, doborze produktu, sprzedaży oraz rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej.

Odczyty Barometru Paczkowego Poczty Polskiej są publikowane co kwartał na stronie www.barometr.poczta-polska.pl

Barometr Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym kwartale bieżącego roku do liczby paczek wysłanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Dane dotyczące najważniejszych czynników wyboru dostawcy usług na rynku przesyłek paczkowych zebrane zostały w ilościowym badaniu CAPI (N=484) przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci mogli wskazać 3 najważniejsze czynniki.

 

Załączniki

 Poczta Polska_paczki.JPG

Poczta Polska_paczki.JPG

JPG 803,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.