Polacy wysłali już milion przesyłek poleconych z sms-ową informacją o doręczeniu
Od początku roku w ramach usług listowych klienci Poczty Polskiej wysłali milion listów poleconych z elektronicznym potwierdzeniem doręczenia lub zwrotu. To sms-owe albo mailowe potwierdzenie dla nadawcy, że adresat odebrał przesyłkę.
Z usługi można skorzystać w każdej placówce pocztowej. Wystarczy wpisać numer telefonu komórkowego lub adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana w momencie jej odebrania lub ewentualnego zwrotu.
Bliżej klienta
Elektroniczna komunikacja o przesyłkach cieszy się coraz większą popularnością. - To efekt działań Poczty Polskiej, która w obszarze listów kładzie nacisk na łączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz coraz większą cyfryzację tego obszaru. Systematycznie dołączamy do oferty nowe usługi bazujące na nowoczesnych sposobach komunikacji - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.
Zaletą usługi jest szybkość przekazywania informacji o statusie doręczenia przesyłki oraz cena – 50 gr. Oprócz szybkości dostarczenia listu, dla klientów liczy się również informacja, że dotarł on do adresata. Najchętniej z tej usługi korzystamy nadając ważne dokumenty i faktury. Z sms-owego lub mailowego potwierdzenia doręczenia mogą także korzystać klienci nadający paczki . Informacja o doręczeniu dotrze do nadawcy, gdy tylko wysłana przez klienta przesyłka kurierska Pocztex, Paczka EKSTRA24, PACZKA24 lub PACZKA48 zostanie odebrana.
Elektroniczne awizo dostępne w komórce
Poczta Polska dodaje nowe usługi w segmencie listowym i paczkowym. We wprowadzonej na początku roku ofercie eInfo jest także elektroniczne awizo. To alternatywa dla tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza. Usługa jest bezpłatna i dostępna na terenie całego kraju. Można ją zamówić w placówce pocztowej i u listonosza. Klienci wybierając te rozwiązanie otrzymują komunikat o oczekującej przesyłce na telefon komórkowy lub e-mailem. Z elektronicznego awizo dotychczas skorzystało już ponad 160 tysięcy klientów. To wygodne rozwiązanie zwłaszcza teraz, podczas sezonu urlopowego. Poczta Polska wkrótce udostępni możliwość zgłoszenia takiej usługi on-line.
Envelo czyli poczta na biurku
Zmiany w dostępie do usług Poczty Polskiej widać także on-line. Na początku czerwca Poczta otworzyła serwis ecommerce.poczta-polska.pl oferujący obsługę dla branży e-handlu. W jednym miejscu e-klienci mogą wybrać przesyłki odpowiadające ich potrzebom, zlecić obsługę zwrotów, poznać ofertę finansowo– ubezpieczeniową, czy wysłać neofakturę w cyfrowej wersji.
Od ponad roku działa także platforma Envelo z internetowymi usługami pocztowymi. Dzięki platformie, klienci mogą kupić neoznaczek, który można wydrukować i nalepić na przesyłce, wysłać neokartkę i neolist, które doręczy listonosz, albo skorzystać z usługi neorachunek.