Polacy wybierają Pocztę. Już 100 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika złożono w placówkach pocztowych
Przeszło 100 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego złożono już w placówkach Poczty Polskiej. Bony w postaci kodów wydawane są od 21 marca br.
Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez Internet, na stronie gov.pl, albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym albo jego filii. Już przeszło 100 tys. wniosków złożono w placówkach Spółki.
– Blisko 3/4 wszystkich wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika złożono w placówkach Spółki, co dowodzi zaufania Klientów do Poczty Polskiej. Nasi pracownicy pomagają w wypełnieniu niezbędnych dokumentów oraz przekazują bon w postaci kodu, który można wykorzystać w sklepach biorących udział w akcji. Cały ten proces jest prosty, przejrzysty i szybki oraz, oczywiście, bezpłatny dla Wnioskującego – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego, w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.
W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.
Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce: https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka