teaser.jpg teaser.jpg

Polacy pobili rekord zakupów internetowych

W ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) wskaźnik Świątecznego Barometru Poczty Polskiej osiągnął poziom 190,86 proc. Oznacza to, że przez sortownie Poczty Polskiej przeszło w tym okresie prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Jeszcze nigdy Polacy nie kupili tyle w sklepach internetowych.

Poczta Polska dostarcza w tym roku rekordową liczbę paczek. W analogicznym tygodniu ubiegłego roku, który wówczas był tygodniem rekordowym, odczyt Barometru wyniósł 169,95 proc., co oznacza, że był niższy o jedną czwartą niż w tym roku.

 – Spodziewaliśmy się rekordu paczkowego, nie sądziliśmy jednak, ze wskaźnik przekroczy 90 proc. Rekord świadczy o tym, ze Polacy już na dobre polubili zakupy online. Wiedzą też kiedy zamówić prezenty w sklepach internetowych, aby wygodnie i bezpiecznie otrzymać przesyłkę na czas – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej.

Odczyty Barometru Świątecznego były publikowane w okresie od 1 do 23 grudnia 2014 roku na stronie http://barometrswiateczny.pl/

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym tygodniu do średniej przeciętnej liczby paczek wysłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października. Przykładowo: jeśli barometr pokazuje wartość 150%, to liczba wysłanych w tygodniu paczek przekracza średnią liczbę paczek wysłanych tygodniowo od 1 lutego do 31 października o 50%. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowe krajowe i zagraniczne oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Załączniki

 Barometr Świąteczny Poczty Polskiej_ tydzień 51.jpg

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej_ tydzień 51.jpg

jpg 932,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.