Pocztówkę ze smartfona dostarczy listonosz

Poczta Polska uruchomiła usługę, dzięki której klienci mogą wysłać samodzielnie wykonane zdjęcia jako kartki pocztowe. Fotografia zrobiona smartfonem za pomocą aplikacji stanie się elektroniczną pocztówką, którą w tradycyjnej papierowej formie dostarczy listonosz.  

Dostęp do e-usług przy pomocy urządzeń mobilnych jest elementem strategii realizowanej w Grupie Kapitałowej Poczty Polskiej. To odpowiedź na zmieniające się trendy na rynku pocztowym.

Smartfony coraz częściej zastępują aparaty fotograficzne. Dlatego jako kolejny etap rozwoju projektu neokartka.pl dajemy klientom dostęp przez kanał mobilny. Neokartka jest pierwszą usługą z całej gamy eUsług, które będą udostępniane w ramach platformy mobilnej – mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, odpowiedzialnej za rozwój e-usług w Grupie Kapitałowej Poczty Polskiej.

Zdjęcia zmieniają się w pocztówki i 30 tysięcy złotych za mobilne neokartki

Za pomocą aplikacji mobilnej szybko prześlemy zdjęcie ze smartfona. Oprogramowanie pozwala na kompozycję i dopasowanie zdjęcia oraz dodanie krótkiego tekstu na awersie kartki. Można także skorzystać z proponowanej galerii wzorów. Dodatkowo, dzięki lokalizacji GPS, przekażemy informację z jakiego miejsca kartka została wysłana. Mobilną neokartkę można również zaadresować do wielu odbiorców z książki adresowej.

Skomponowana i opłacona kartka np. sms-em lub poprzez płatność SkyCash (4,99 PLN) zostanie wydrukowana w dużym formacie (połowa kartki A4) i dostarczy ją listonosz Poczty Polskiej. Aplikacja neokartka jest do pobrania za darmo ze sklepu Google Play z urządzenia mobilnego działającego w systemie Android.

W najbliższym czasie aplikacja będzie wzbogacona o nowe funkcjonalności: wybór życzeń z katalogu gotowych propozycji, możliwość zamówienia wielu kartek w różnych formatach, złożenia odręcznego podpisu czy dodania ramki do zdjęcia. W przyszłym roku będzie dostępna również w systemie iOS oraz Windows Phone. Docelowo aplikacja stanie się częścią dedykowanej dla e-usług platformy mobilnej – mówi Grzegorz Świdwiński.

Razem z usługą, na stronie wakacje.pl, rusza konkurs, w którym autorzy najwyżej ocenionych mobilnych pocztówek będą mogli wygrać nagrody o wartości ponad 30 tysięcy złotych. Konkurs potrwa do  31 sierpnia br.

Nowa Poczt@

Poczta Polska kontynuuje strategię rozwoju e-usług, które są odpowiedzią na zmiany na tradycyjnym rynku usług pocztowych. W najbliższych latach zastępowanie papierowej korespondencji komunikacją elektroniczną będzie coraz bardziej dynamiczne.

Chcemy, aby nasze produkty i usługi były jak najbardziej pomocne i bliskie naszym klientom. Oferta Poczty Polskiej w coraz większym stopniu bazuje na nowoczesnych sposobach komunikacji – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Już dziś klienci bez wychodzenia z domu mogą poprzez specjalną aplikację Elektroniczny Nadawca wprowadzić dane o swoich przesyłkach do systemu poczty, skracając do minimum czas pobytu w placówce. Po nadaniu paczki mogą monitorować ją w internecie.

Jeszcze w tym roku pojawią się nowe e-produkty, takie jak np. eZnaczek – odpowiednik tradycyj­nego znaczka, który będzie można kupić w sieci, a następnie samodzielnie wydrukować na etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na przesyłce.  

Spółka przygotowuje także rozwiązania z segmentu e-government. Oznacza to, że po niektóre urzędowe dokumenty np. wypisy z rejestrów gruntów lub zaświadczenia z ZUS nie trzeba będzie już jeździć do oddalonych miejscowości, ale odebrać je w najbliższej placówce pocztowej.

Aplikacja dla smarftona:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.ppuc.neokartka

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.