Placówka pocztowa Placówka pocztowa

Pocztowiec z Tomaszowa Lubelskiego uratował oszczędności Klientki

Pan Adam, Pracownik placówki w Tomaszowie Lubelskim, wykazał się niezwykłą czujnością i profesjonalizmem. Dzięki jego reakcji udało się zapobiec próbie wyłudzenia. Zdenerwowana Klientka, która przybyła do urzędu pocztowego, zamierzała przesłać swoje oszczędności w kwocie 4 tysiące złotych na konto szantażysty. Ta historia jest kolejnym dowodem na to, że Pocztowcy zawsze są gotowi, aby służyć pomocą Klientom w trudnych sytuacjach. 

Pod koniec marca do Urzędu Pocztowego Tomaszów Lubelski 1 zgłosiła się kobieta, w wieku około 60 lat, by skorzystać z usługi przekazu zagranicznego do Włoch w kwocie 4 tysięcy złotych. Pracownik placówki poprosił Klientkę o dane adresata, niezbędne do realizacji usługi. Klientka oświadczyła, że dane te posiada w swoim telefonie zapisane w korespondencji SMS-owej. Podała telefon z otwartą korespondencją Pracownikowi realizującemu usługę. Z treści korespondencji wynikało, że było to oszustwo finansowe o charakterze szantażu i wyłudzenia. Sprawca żądał przelania kwoty w zamian za zaniechanie przez niego dokonania określonych czynności godzących w dobra osobiste Klientki. Treść SMS-owej korespondencji i wyraźne zdenerwowanie Klientki w ocenie pracownika budziły podejrzenie przypadku szantażu i wyłudzenia.

- Swoje podejrzenia szybko zgłosiłem kierownikowi zmiany, który bezzwłocznie powiadomił Policję o możliwości popełnienia przestępstwa szantażu i wyłudzenia. Po 10 minutach do placówki przybyli funkcjonariusze Policji, którzy w toku wstępnych czynności wyjaśniających ustalili, że to faktycznie próba wyłudzenia – mówi Pan Adam, Pracownik obsługi Klienta.

Po zakończeniu czynności funkcjonariusze Policji wraz z klientką opuścili placówkę i udali się do Komendy Policji.

Poczta Polska od lat przypomina o zasadzie „ograniczonego zaufania” do nieznajomych, nieufności wobec podejrzanych i niestandardowych zachowań, szczególnie, gdy w grę wchodzą pieniądze. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, prosimy o powiadamianie policji pod nr 997 lub 112. Zwykła ostrożność może uchronić każdego przed utratą zbieranych latami oszczędności. 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.