Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200  Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

Pocztowe elektryki przejechały już 150 tys. km.

Poczta Polska od listopada ubiegłego roku korzysta z 20 japońskich Nissanów e-NV200 w długoterminowym wynajmie wraz z serwisem. Auta można zobaczyć na ulicach Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia.

Samochody zbierają dobre opinie wśród kierowców Poczty Polskiej, a także są pozytywnie odbierane przez klientów, przede wszystkim w związku z walorami ekologicznymi tj.: braku emisji spalin i hałasu. Ich prowadzenie wymaga pewnej modyfikacji nawyków za kółkiem, ze względu na prostotę wyboru trybów jazdy, wysoki moment obrotowy umożliwiający bardzo płynne przyspieszanie (o wiele lepsze niż w przypadku pojazdów konwencjonalnych) i możliwość odzyskiwania energii poprzez hamowanie rekuperacyjne. W porównaniu do pojazdów konwencjonalnych mniejsza jest liczba punktów kontrolnych, np. nie trzeba sprawdzać poziomu oleju silnikowego.

- Cieszymy się, że Poczta Polska włączyła do swojej floty nowoczesne auta elektryczne. Eksploatowane pojazdy sprawdzają się w codziennych, miejskich zadaniach. Ze względu na wymiary i promień skrętu samochody idealnie spełniają swoją funkcję na zatłoczonych ulicach miast. Ułatwiają realizowanie takich usług jak: Poczta Firmowa, doręczanie paczek, przesyłek pobraniowych i ekspresowych, opróżnianie skrzynek, a także transport technologiczny na rzecz Urzędów Pocztowych - mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.

W ciągu pół roku 20 samochodów elektrycznych przejechało już około 150 tys. km.

Nissan e-NV200 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 80 kW i baterię trakcyjną o pojemności 40 kWh, co umożliwi uzyskanie prędkości maksymalnej 123 km/h i zasięgu w jeździe miejskiej 301 km według cyklu WLTP. Pojazdy mogą być ładowane prądem przemiennym (ładowanie AC, także z gniazdka 230V) lub prądem stałym („szybkie” ładowanie DC). Ładowność pojazdu wynosi 742 kg, kubatura przestrzeni ładunkowej 4,2 m3. Pojazdy mają m.in. system hamowania odzyskowego (rekuperacyjnego) oraz wspomagania parkowania (kamera cofania). Pojazdy są białe, oznakowane logo Poczty Polskiej, z charakterystycznym oznaczeniem, że pojazd jest elektryczny.

Wynajem Nissanów poprzedziły testy aut elektrycznych, które Spółka przeprowadzała od 2018 roku. Dwa lata temu wzięły w nich udział auta siedmiu marek producenckich, o ładowności do 800 kg. Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (np. przyspieszenie, prędkość, hamowanie, zwrotność), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. W tym samym czasie, oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania użyczone przez ich właścicieli. W połowie maja ubiegłego roku zakończyły się kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 tony dopuszczalnej masy całkowitej, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Brało w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku. Na przełomie czerwca i lipca 2019 roku Pocztowcy testowali ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG.

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Pracownicy Poczty Polskiej mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5–24 t. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek.

Załączniki

Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

jpg 1,8 MB Pobierz
auta elektryczne_2.jpg

auta elektryczne_2.jpg

jpg 629,3 kB Pobierz
auta elektryczne_3.jpg

auta elektryczne_3.jpg

jpg 1,0 MB Pobierz
auta elektryczne_4.jpg

auta elektryczne_4.jpg

jpg 160,0 kB Pobierz
auta elektryczne_5.jpg

auta elektryczne_5.jpg

jpg 447,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.