PP 1 PP 1

Pocztowcy z dumą noszą mundury WOT

10 maja obchodzimy Dzień Dumy z Munduru. Mundury noszą także Pocztowcy. 321 pracowników Poczty Polskiej służy w Wojskach Obrony Terytorialnej. Wśród nich są zarówno kobiety jak i mężczyźni.

W gronie pracowników Poczty Polskiej znajduje się aktualnie 68 kobiet i 253 mężczyzn będących żołnierzami WOT. Najczęściej są to pracownicy jednostek regionalnych odpowiedzianych za sprzedaż i logistykę i pracownicy Centrum Poczta Polska Ochrona (świadczy usługi w zakresie m.in. obsługi gotówki, konwojowania, stacjonarnej ochrony fizycznej oraz zabezpieczeń technicznych i monitoringu) z województwa mazowieckiego i lubelskiego. Najmłodszy żołnierz pracujący w Poczcie Polskiej ma 21 lat, najstarszy 63 lata.

Liczba Pocztowców służących w WOT nieznacznie, ale systematycznie rośnie. Wielu żołnierzy zatrudnionych w Poczcie Polskiej to nie tylko pasjonaci wojska i wojskowości, ale także prawdziwi społecznicy. Angażują się w różne inicjatywy pomocowe, także te o charakterze cywilnym. 

W Spółce funkcjonuje program, którego celem jest promowanie zaangażowania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa – „Ramie w ramię z WOT”. Pracownicy Spółki, którzy są także żołnierzami WOT, mogą liczyć na szereg benefitów – dodatkowe 2 dni wolne od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia w danym roku kalendarzowym, sfinansowanie karty sportowej MultiSport, ubezpieczenie się na życie na preferencyjnych warunkach oraz możliwość udziału w atrakcyjnych szkoleniach (strzeleckich, z zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, cyberbezpieczeństwa). Szkolenia z obronności, w których uczestniczą, prowadzą m.in. eksperci Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej.

Dwa lata temu, Poczta Polska i Wojska Obrony Terytorialnej podpisały porozumienie na rzecz wzmocnienia zdolności obronnych państwa. Jednym z jego postanowień była organizacja szkoleń dla pracowników Spółki i przygotowanie ich do wspierania i współpracy z WOT. W ramach realizacji postanowień porozumienia z WOT, Spółka uruchomiła wtedy dobrowolny, ogólnopolski program szkoleń strzeleckich dla pracowników – „Powitanie z bronią”, nawiązujący do historycznych tradycji (w okresie międzywojennym prowadzone było Pocztowe Przysposobienie Wojskowe, dzięki któremu pracownicy dzielnie bronili Poczty Polskiej w Gdańsku w 1939 roku). W szkoleniu, można było uzyskać podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie posługiwania się bronią. Zajęcia teoretyczne i praktyczne prowadzone były pod okiem wykwalifikowanych instruktorów. Wzięło w nich udział kilkuset pracowników. W ubiegłym roku odbyło się także szkolenie dla pocztowych terytorialsów prowadzone przez 6 Mazowiecką Brygadę Obrony Terytorialnej, na terenie jednostki wojskowej w Książenicach w woj. mazowieckim.

Poczta Polska jako jedyny operator pocztowy o statusie przedsiębiorcy o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym oraz operator wyznaczony realizuje m.in. zadania w zakresie współdziałania z Wojskową Pocztą Polową. Spółka bierze także udział w mobilizacyjnym rozwinięciu Sił Zbrojnych RP. Jako jedna z kluczowych strategiczna instytucja państwa, w czasie wojny czy poważnego kryzysu Poczta Polska podlega militaryzacji.

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 114,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.