Pocztex nagrodzony godłem Polska Jakość 2013
Pocztex – kurierskie ramię Poczty Polskiej otrzymał godło Polska Jakość 2013. Wyróżnienie to przyznawane jest markom, które z powodzeniem konkurują z firmami zachodnimi, a jednocześnie tworzą środowisko pracy dla polskich pracowników i kontrahentów.
Program Polska Jakość skierowany jest do rodzimych przedsiębiorstw, dla których największą wartością jest dbałość o jakość oferty, a także wysoki poziom wdrożonych standardów zarządzania i obsługi klienta. Celem kapituły jest stworzenie elitarnego grona "Ambasadorów Polskości", czyli konkurencyjnych firm i marek, które tworzyć będą pion promocji polskiej przedsiębiorczości, a jednocześnie eksponować potencjał polskich produktów.
- Godło „Polska Jakość 2013” jest sygnałem, że działania podejmowane przez Pocztex mają charakter ciągły, przynoszący wymierne korzyści oraz dający pełną gwarancję spełnienia najwyższych standardów. Zależy nam na nagradzaniu polskich producentów i usługodawców dających zatrudnienie polskim pracownikom i posiadającym produkty bardzo wysokiej jakości, które mogą skutecznie konkurować z zagranicznymi markami. - mówi Michał Czyczyło, przedstawiciel Kapituły i z-ca Redaktora Naczelnego magazynu „Strefa Gospodarki”. Wysoki standard usług kurierskich został również doceniony poza granicami Polski. W rankingu Światowego Związku Pocztowego podsumowującym 2012 rok, Poczta Polska została wyróżniona złotym dyplomem, w kategorii jakość zagranicznych usług kurierskich (EMS).
Pocztex zwiększa obroty
- Pocztex dynamicznie zwiększa obroty.To efekt zmian jakie wprowadziliśmy w ofercie. Korzysta na tym klient, bo dzięki temu robienie zakupów bez wychodzenia z domu jest obecnie tańsze niż tradycyjna wyprawa do sklepu. Terminowość doręczeń sięga już 100 proc. Pojawiła się możliwość powiadamiania SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki i planowanym terminie jej dostarczenia. – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny za Pocztex w Poczcie Polskiej. Do dyspozycji klientów oddano także mapę cyfrową on-line - mechanizm obliczający odległość miedzy miejscowościami, bezpłatne ubezpieczenie przesyłek i doręczenie w gwarantowanym terminie. Za pośrednictwem strony WWW klienci mogą także monitorować nadawane przesyłki.
W 2012 roku Pocztex dostarczył blisko 7 proc. więcej przesyłek niż rok wcześniej. Pierwszy kwartał 2013 to już wzrost sprzedaży usług kurierskich o 70 proc. w porównaniu do I kwartału 2012 r.