#PocztaPolskaLokalnie(6).jpg #PocztaPolskaLokalnie(6).jpg

#PocztaPolskaLokalnie: zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami wzrosło o 20 procent

W Poczcie Polskiej pracuje aktualnie ponad 1750 osób z orzeczeniem o niepełnosprawności. Dynamika zatrudnienia takich pracowników wynosi 20 proc. rok do roku. Najwięcej osób z orzeczeniami o niepełnosprawności pracuje w placówkach pocztowych.

Poczta Polska jest atrakcyjnym pracodawcą dla osób z niepełnosprawnościami, zwłaszcza poza dużymi miastami. – Łamiemy stereotypy związane z oporem przed zatrudnieniem pracowników z niepełnosprawnościami.  Zadania na stanowisku pracy można zorganizować tak, aby te ograniczenia respektować. Zazwyczaj nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami, o których też  myślą pracodawcy w kontekście zatrudniania osób niepełnosprawnych  – mówi Agnieszka Grzegorczyk, szef HR w Poczcie Polskiej.

Najwięcej osób z orzeczeniami o niepełnosprawności pracuje w województwach lubuskim, pomorskim i świętokrzyskim. Niepełnosprawni stanowią tutaj odpowiednio ok. 4,4%, 3,6% i 3,1% ogółu pracowników zatrudnionych w danym regionie. Najmniej pracowników z niepełnosprawnościami - po ok. 1,4% wszystkich zatrudnionych w danym województwie pracuje aktualnie w województwie małopolskim i zachodniopomorskim.

W Poczcie Polskiej – spośród ogółu pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności, prawie 28% osób to listonosze, 25% - osoby pracujące na stanowisku obsługi klienta, 18% - osoby zajmujące się obsługą zaplecza urzędów pocztowych oraz opracowywaniem przesyłek i ładunków w sortowniach pocztowych.

– Kolejny stereotyp dotyczy pozyskiwania i ujawniania orzeczeń. Pracodawcy podejmują różnorodne działania, aby zachęcić pracowników do składania orzeczeń o niepełnosprawności, nie tylko ze względu na wymagania stawiane przez PFRON. My budujemy zaufanie do pracodawcy dotyczące stabilności zatrudnienia oraz respektowania wszystkich praw jakie mają osoby z orzeczeniami  – mówi Agnieszka Grzegorczyk.

Poczta Polska chce dalej systematycznie zwiększać zatrudnienie osób niepełnosprawnych, również pod kątem równomiernego ich rozmieszczenia w różnych naszych jednostkach i na terenie kraju. Chodzi o uniknięcie sytuacji, że są miejsca  w których jest mniej proporcjonalnie osób niepełnosprawnych wśród pracowników.

Specyfika funkcjonowania Poczty Polskiej czyli np. placówki pocztowe na terenie całej Polski umożliwia znalezienie zatrudnienia w każdym regionie, zazwyczaj blisko domu i w godzinach pracy umożliwiających korzystanie przez pracownika z orzeczeniem z rehabilitacji i innych zabiegów medycznych usprawniających zdrowie.

W lipcu 2018 roku Poczta Polska przyjęła „Politykę zatrudniania osób z orzeczoną niepełnosprawnością”, która opiera się na kilku założeniach. Chodzi m.in. o to, by w procesie rekrutacji, oprócz wymiaru ekonomicznego, brać pod uwagę czynniki społeczne i środowiskowe.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.