teaser.jpg teaser.jpg

Poczta wspiera uczniów: najlepsi wyjadą na Igrzyska Olimpijskie


Czym różni się Olimpiada od Igrzysk, co symbolizuje ogień olimpijski, ile medali zdobyła polska reprezentacja – tego wszystkiego dowiedzą się uczniowie polskich szkół w ramach akcji „Zostań Olimpijczykiem”, której patronem jest Poczta Polska.

„Zostań Olimpijczykiem” to akcja edukacyjna wspierana przez Pocztę Polską. Jej celem jest promowanie idei olimpijskich wśród młodzieży. Ambasadorami akcji są polscy olimpijczycy: Paweł Zygmunt – czterokrotny olimpijczyk, medalista mistrzostw świata i Europy w łyżwiarstwie szybkim, Leszek Blanik – dwukrotny medalista olimpijski w gimnastyce sportowej, oraz Katarzyna Zygmunt – pierwsza kobieta, która została polskim sędzią hokejowym klasy międzynarodowej. Ambasadorzy przeprowadzą w tym roku 100 prelekcji na temat ruchu olimpijskiego w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach. Uczniowie z tych szkół będą mogli wziąć udział w konkursie - główną nagrodą jest wyjazd na Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro.

– Cieszymy się, ze w tym roku szkolnym nasze działania wspiera tak duży i zaufany partner jakim jest Poczta Polska – mówi Paweł Zygmunt, reprezentant Polski w łyżwiarstwie szybkim. – Wspólne promowanie idei olimpijskich przynieść może naprawdę doskonałe rezultaty – dodaje Paweł Zygmunt.

„Zostań Olimpijczykiem” to nie pierwsze przedsięwzięcie związane ze sportem, w które angażuje się Poczta Polska.
Sport oraz wartości z nim związane promujemy w naszej firmie poprzez Grupę Biegową oraz działanie Komitetu Sportu – mówi Janusz Wojtas, wytrawny biegacz i członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Tym bardziej cieszy nas współpraca ze sportowcami przy projekcie kierowanym do młodych ludzi, którzy niebawem wejdą w dorosłe życie wyposażeni w wiedzę o tym jakimi wartościami warto w życiu się kierować, jakie postawy są fair play – dodaje Janusz Wojtas.

Znaczki Poczty Polskiej i sport

Poczta Polska towarzyszy niemal wszystkim najważniejszym zmaganiom polskich sportowców wydając walory filatelistyczne, znaczki lub kartki pocztowe.

Rok 2014 był szczególnie obfity jeśli chodzi o emisje sportowe. W lutym ukazała się emisja „XXII Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi 2014”. W kwietniu Poczta - emisją „Polscy Złoci Medaliści XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi” - upamiętniła osiągnięcia naszych medalistów: Justyny Kowalczyk, Kamila Stocha i Zbigniewa Bródki. W lipcu na znaczkach znalazła się złota czwórka wielkich polskich trenerów: Kazimierz Górski, Feliks Stamm, Hubert Wagner i Henryk Łasak, w sierpniu pojawiła się emisja "Mistrzostwa świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014", a w październiku miała premierę emisja „Złoci Medaliści FIVB Mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014”. Gościem specjalnym tej premiery był trener reprezentacji polskich siatkarzy - Stéphane Antiga.

Znaczki sportowe Poczty Polskiej są doceniane na arenie międzynarodowej. Świadczy o tym wyróżnienie, jakie otrzymał znaczek dokumentujący igrzyska w Turynie w 2006 roku nagrodzony złotym medalem "Prix Olimpia 2009" przez zajmującą się filatelistyką komisję Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

Załączniki

 Zostań Olimpijczykiem.jpg

Zostań Olimpijczykiem.jpg

jpg 119,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.