Poczta wdroży nowy system wynagrodzeń, by przyspieszyć realizację strategii
Poczta Polska wprowadza nowy system wynagradzania powiązany z indywidualnymi wynikami pracy i sytuacją finansową Spółki. Dziś firma wypowiedziała obowiązujący od ponad trzech lat Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy i w ciągu najbliższych sześciu miesięcy planuje zakończyć procedurę wdrażania nowych rozwiązań. Nowy system wynagrodzeń, to szansa na to, aby firma skutecznie konkurowała na rynku.
Dotychczasowy system wynagrodzeń w Poczcie Polskiej utrudnia wynagradzanie osób, które skutecznie przyczyniają się do rozwoju firmy. Nowe rozwiązania mają premiować aktywnych i zaangażowanych pracowników w mierzalny i obiektywny sposób. Firma nie ogranicza budżetu wynagrodzeń, tylko zmienia zasady jego redystrybucji, wprowadzając najlepsze stosowane na rynku praktyki i wzorce motywowania.
– Poczta Polska od roku działa na uwolnionym rynku, którego największa, tradycyjna część szybko się kurczy z powodu rosnącej popularności korespondencji mailowej. Nie mamy na to wpływu, bo rewolucji w komunikacji nikt nie jest w stanie zatrzymać. Nasza przyszłość zależy od tego, jak bardzo uda nam się umocnić na takich rynkach jak: usługi kurierskie, paczkowe, usługi bankowo-ubezpieczeniowe czy obszar korespondencji cyfrowej – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – Nasz obecny system wynagradzania jest niedostosowany do dzisiejszych realiów rynkowych. Jesteśmy ostatnią tak dużą firmą, która nie płaci za efekty. To ostatni moment, aby wprowadzić w Poczcie Polskiej rozwiązania systemu wynagrodzeń sprawdzone w innych tak dużych firmach – dodaje Prezes Poczty Polskiej.
Dzisiaj w Poczcie Polskiej tylko 10% budżetu wynagrodzeń przeznacza się na wynagrodzenia powiązane z efektywnością. Nowy system został skonstruowany tak, aby wspierać wykonanie celów biznesowych firmy. W praktyce oznacza to m.in. obiektywne kryteria premiowania, powiązanie premii z efektami pracy pracownika i wynikami finansowymi firmy.
Celem Poczty Polskiej jest wdrożenie nowego systemu wynagradzania w porozumieniu z organizacjami związkowymi.
Poczta Polska od jesieni 2011 roku skutecznie realizuje strategię, której głównym celem jest rozwój na najbardziej perspektywicznych rynkach. Firma zmienia podejście do klienta, unowocześniając swoje placówki, w których można realizować usługi świadczone przez spółki Grupy Poczty Polskiej. Aktualnie działa już ponad 100 punktów tego typu. Poczta zaproponowała także nowe usługi w komunikacji cyfrowej, takie jak neokartka czy neoznaczek, które pozwalają na wysyłanie tradycyjnej korespondencji bez wychodzenia z domu. Kołem zamachowym rozwoju ma być także rynek e-commerce, na potrzeby którego Spółka przygotowała kompleksową ofertę paczkową obudowaną usługami całej Grupy Poczty Polskiej.