DSC_3712.jpg DSC_3712.jpg

Poczta Polska zwiększa zatrudnienie i poszukuje nowych pracowników

Od 2016 r. Poczta Polska, największy pracodawca w Polsce, zwiększyła zatrudnienie o ponad 2,5 tys. pracowników. Nowe osoby do pracy w Spółce (m.in. listonosze, pracownicy placówek handlowych, kierowcy oraz pracownicy sortowni) wciąż są poszukiwane – na umowy o pracę, oraz sezonowo – do obsługi szczytu świątecznego – na umowy zlecenia.  

W porównaniu do ubiegłego roku, zatrudnienie w Poczcie Polskiej wzrosło o ponad 2,5 tys. osób. Potrzeby największego pracodawcy w Polsce rosną dalej. Spółka oferuje pracę na etat m.in. dla listonoszy, pracowników placówek handlowych, kierowców i pracowników sortowni oraz dla pracowników sezonowych, zatrudnianych na umowy zlecenie, na czas obsługi szczytu paczkowego (listopad-grudzień).  

Do pracy w Poczcie Polskiej można aplikować m.in. za pośrednictwem strony internetowej. W tym roku w 16 największych placówkach pocztowych zorganizowane zostały także dwie edycje akcji rekrutacyjnej „Pracuj blisko domu”. Wydarzenie, w czasie którego można było przekazać swoje CV bezpośrednio do rąk rekruterów lub alternatywnie wypełnić krótki kwestionariusz oraz umówić się na rozmowę z przyszłym przełożonym, cieszy się popularnością. W czasie II edycji  stoiska rekrutacyjne odwiedziło 1057 osób, z czego 574 osoby zaaplikowały o pracę. Jest to wynik ponad dwukrotnie lepszy niż w poprzedniej edycji Dni Otwartych – wówczas stoiska odwiedziło 479 osób, a o pracę zaaplikowało 169 kandydatów.

- Poczta Polska rozwija się dynamicznie, dlatego nie ustajemy w poszukiwaniach nowych pracowników. Nie jest to zadanie proste, biorąc pod uwagę dzisiejsze uwarunkowania rynkowe. Mamy jednak nadzieję, że osoby szukające pracy bądź zmiany w swoim życiu zawodowym dostrzegą zalety pracy w Poczcie Polskiej, m.in. zwiększające się płace, stałość zatrudnienia czy bliskość od miejsca zamieszkania. Poprawa warunków pracy pracowników w tym również finansowych jest jednym z najważniejszych elementów strategii Poczty Polskiej – mówi Agnieszka Grzegorczyk, Dyrektor HR w Poczcie Polskiej.

Poczta Polska oferuje stabilną i bezpieczną pracę (umowa o pracę) oraz terminowo wypłacane wynagrodzenie. W ostatnich miesiącach pensje najmniej zarabiających Pocztowców wzrosły o 400 zł. Obecnie na ww. najpilniej poszukiwanych stanowiskach po okresie próbnym oferowane jest wynagrodzenie w wysokości minimum 2300 - 2500 zł brutto (wraz z premią miesięczną za jakość pracy), a także dodatkowa premia za wyniki (do 354 zł brutto kwartalnie). Osoby, które przepracują w firmie minimum rok, otrzymują także trzynastą pensją, a trzy lata – dodatek stażowy (3-20% wynagrodzenia zasadniczego).   

Pracownicy objęci są także rozbudowanym pakietem socjalnym – mogą skorzystać z dofinansowania do nauki, wypoczynku i aktywności fizycznej oraz rabatów i zniżek na produkty  partnerów biznesowych Spółki. Mają też możliwość dołączenia do ubezpieczeń grupowych i opieki zdrowotnej na preferencyjnych warunkach. Tych, którzy znajdą się w trudniej sytuacji życiowej – ze względów losowych, czy zdrowotnych – wspomaga fundacja korporacyjna Pocztowy Dar. 

W przypadku większości stanowisk firma zapewnia wolne weekendy i wieczory, co jest trudne do uzyskania na przykład w handlu czy usługach. Dodatkowo, dzięki dużej liczbie placówek pocztowych możliwe jest podjęcie pracy blisko swojego miejsca zamieszkania lub późniejsze przeniesienie się do bardziej dogodnej lokalizacji, co ze względu na koszty oraz czas dojazdu do pracy jest dodatkową korzyścią.

 

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.