8 8

Poczta Polska zwiększa sprzedaż książek

Placówki Poczty Polskiej przechodzą metamorfozę. Wśród licznych zmian ważny jest też rozwój dostępnej w nich oferty książkowej. W pierwszym kwartale tego roku w ponad 300 placówkach pojawiły się nowe standy, na których bardzo atrakcyjnie prezentują się popularne tytuły. Efekt jest zadziwiający. Wyższą sprzedaż odnotowano w całym pierwszym kwartale br., a porównując marzec 2025 do marca ub. roku, sprzedaż książek wzrosła o 15%.

Analizując wyniki sprzedaży za ubiegły rok, w Poczcie Polskiej najchętniej kupowane były poradniki i powieści obyczajowe. Dane za I kwartał 2025 roku pokazują, że preferencje zakupowe klientów nie uległy zmianie.

Co klienci Poczty kupują najchętniej

Hity sprzedażowe ostatnich miesięcy to poradniki - najpopularniejsze tytuły to m.in. „Ekologiczny poradnik księżycowy 2025” czy „Wypieki dla diabetyków”. Dużą popularnością cieszyły się także „Chłopki” Joanny Kuciel-Frydryszak oraz „Tysiąc powodów by kochać” Krystyny Mirek, która spotkała się ostatnio ze swoimi czytelnikami w kilku placówkach Poczty. Nasze placówki były również miejscem, gdzie uczniowie chętnie szukali materiałów do nauki przed egzaminem ósmoklasisty.

Lepsza ekspozycja to większa sprzedaż

Dynamika sprzedaży książek w pierwszym kwartale 2025 r. - w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku - wzrosła o około 10%. A w marcu, w porównaniu do marca 2024 r. aż o 15%. To bez wątpienia wynik lepszej ekspozycji książek i zaangażowania Poczty Polskiej w działania wspierające ich sprzedaż w placówkach.

Dzięki wprowadzonym zmianom książki oferowane są na specjalnych stojakach i ułożone tematycznie, co ułatwia klientom znalezienie interesujących ich tytułów. Na ekspozytorach przy okienku widoczne są też comiesięczne nowości, które trafiają do sprzedaży w placówkach w dniu swojej premiery.

Książki na wyłączność i spotkania autorskie

Poczta Polska oferuje także tytuły w przedsprzedaży, co oznacza, że przez kilka tygodni są sprzedawane wyłącznie u nas. Ponadto organizujemy w placówkach pocztowych spotkania z autorami bestsellerów. W najbliższym czasie odwiedzi je gość specjalny - Sławomir Koper. To autor niemal dziewięćdziesięciu książek historycznych, w tym wielu bestsellerów, sprzedanych łącznie w ponad milionie egzemplarzy.

Bogata oferta – 700 tytułów

Aktualnie w placówkach Poczty Polskiej można znaleźć około 700 tytułów książek. Oferta obejmuje różnorodne gatunki: kryminały, thrillery, horrory, powieści obyczajowe, romanse, literaturę faktu, biografie, powieści historyczne oraz poradniki. Na półkach nie brakuje również klasyki w ładnych wydaniach i atrakcyjnych cenach. Co bardzo ważne, w wielu lokalizacjach placówka pocztowa jest jedynym miejscem w okolicy, w którym można kupić literaturę, poradniki oraz książkowe materiały edukacyjne dla dzieci i młodzieży.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.