ZNACZEK kanonizacja (2) ZNACZEK kanonizacja (2)

Poczta Polska: znaczki z papieżem Janem Pawłem II

Z okazji uroczystości kanonizacji papieża Jana Pawła II Poczta Polska prezentuje dotychczasowe emisje znaczków, poświęconych Ojcu Świętemu. Ponad 50 znaczków wydanych w 34 seriach to historia pontyfikatu papieża z Polski, ale również kilkadziesiąt lat historii naszego kraju. Drugiego kwietnia tego roku - przed kanonizacją papieża Polaka oraz papieża Jana XXIII - do obiegu weszły znaczki z kolejnej wspólnej emisji Polski i Watykanu, poświęcone dwóm wielkim postaciom świata i Kościoła.  

Pierwszy znaczek z wizerunkiem Jana Pawła II Poczta Polska wyemitowała w czerwcu 1979 roku z okazji pierwszej wizyty papieża w Polsce. W serii ukazały się dwa znaczki z papieżem na tle kościoła Mariackiego i Międzynarodowego Pomnika Ofiar Faszyzmu w Oświęcimiu Brzezince.

Papież Jan Paweł II odwiedził ojczyznę dziewięć razy. Pielgrzymki zostały przedstawione na wspólnej polsko-watykańskiej serii. Przedstawia ona znaczek z 1979 r. - na rok przed powstaniem „Solidarności”, z 1983 - po zniesieniu stanu wojennego, z 1987 – z okresu rychło przed końcem reżimu komunistycznego oraz dwa znaczki z 1991, tuż po odzyskaniu suwerenności przez Polskę. W serii są również przedstawione kolejne wizyty duszpasterskie z 1997, 1999 – chwilę po wejściu Polski do NATO oraz z 2002 r.

- Na swoich znaczkach Poczta Polska upamiętniła wszystkie najważniejsze wydarzenia związane z osobą Jana Pawła II. Walory filatelistyczne upamiętniają tę wyjątkową postać oraz są swoistą ilustracją historii Polski z przełomu XX i XXI wieków - mówi Agnieszka Kłoda Dębska, zastępca dyrektora Biura Marketingu i Filatelistyki.

„Srebrny jubileusz pontyfikatu Jana Pawła II” to kolejna, wyjątkowa emisja wydana wspólnie przez Pocztę Polską i Pocztę Watykańską. Seria 25 znaczków zestawia najważniejsze chwile 25 z 27 lat pontyfikatu papieża – Polaka. W serii upamiętniono pierwsze publiczne wystąpienie „papieża Wojtyły” (1978), zamach na placu Św. Piotra (1981), wizytę papieża u „naszych starszych braci” w rzymskiej synagodze (1986) oraz spotkanie
z Michaiłem Gorbaczowem (1989).

W 2005 r. po śmierci Jana Pawła II Poczta Polska wydała znaczek w nakładzie ponad 5,5 miliona, upamiętniający papieża Polaka.

Drugiego kwietnia tego roku - przed kanonizacją papieża Polaka oraz papieża Jana XXIII - do obiegu weszły znaczki z kolejnej wspólnej emisji Polski
i Watykanu, poświęcone dwóm wielkim postaciom świata i Kościoła.

Znaczki z wizerunkiem papieża Jana Pawła II są dostępne w sklepie filatelistycznym Poczty Polskiej pod adresem http://filatelistyka.poczta-polska.pl/sklep_pl/index.php5

 

Załączniki

 _I_pielgrzymka_do_Polski_Krakow_.jpg

_I_pielgrzymka_do_Polski_Krakow_.jpg

jpg 105,2 kB Pobierz
 pielgrzymka_do_Polski_Oswiecim_Brzezinka.jpg

pielgrzymka_do_Polski_Oswiecim_Brzezinka.jpg

jpg 105,6 kB Pobierz
 Wizyty duszpasterskie_arkusz_1_.jpg

Wizyty duszpasterskie_arkusz_1_.jpg

jpg 669,7 kB Pobierz
 Wizyty duszpasterskie_arkusz_2_.jpg

Wizyty duszpasterskie_arkusz_2_.jpg

jpg 665,7 kB Pobierz
 ZNACZEK kanonizacja (1).jpg

ZNACZEK kanonizacja (1).jpg

jpg 194,4 kB Pobierz
 ZNACZEK kanonizacja (2).jpg

ZNACZEK kanonizacja (2).jpg

jpg 437,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.