FOT 1 FOT 1

Poczta Polska: Znaczek poświęcony Wojskom Obrony Terytorialnej

W niedzielę, 14 lutego br., Poczta Polska wprowadziła do obiegu znaczek pocztowy emisji „Wojska Obrony Terytorialnej”. Nakład nowego wydawnictwa to okrągły milion sztuk. Spółka realizuje szereg cennych inicjatyw związanych m.in. z propagowaniem idei służby wojskowej, w tym służby w WOT. Wśród Pracowników spółki już blisko 160 osób służy w Wojskach Obrony Terytorialnej.

Na znaczku przedstawiono żołnierza Wojsk Obrony Terytorialnej, a w prawym dolnym rogu motto „Zawsze gotowi, zawsze blisko”. Oprócz znaczka Poczta Polska wydała, w limitowanej wersji, kopertę FDC, czyli kopertę Pierwszego Dnia Obiegu. Widnieje na niej orzeł – emblemat WOT i hasła przewodnie Wojsk Obrony Terytorialnej.

– Poczta Polska realizując zadania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa, wspiera wysiłek Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Nasza firma od samego początku popiera ideę służby w Wojskach Obrony Terytorialnej. Wartości reprezentowane przez Terytorialsów pokrywają się z tymi, które przyświecają Narodowemu Operatorowi Pocztowemu. Dlatego też wydanie znaczka poświęconego WOT było dla Poczty oczywistym krokiem – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska jest firmą o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym. Spółka jest zobowiązana do realizacji zadań związanych z utrzymaniem systemu łączności pocztowej na potrzeby uprawnionych podmiotów Systemu Obronnego Państwa – Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i innych kluczowych instytucji.

– Znaczek obiegowy Poczty Polskiej wpisuje się w wielką kampanię zachęcając Polaków do dołączania do Wojsk Obrony Terytorialnej. Walor filatelistyczny wydany w milionowym nakładzie dotrze do palcówek w całym kraju, dzięki czemu wielu Polaków będzie mogło zapoznać się z zasadami, którym hołdują Terytorialsi i ich misję wspierania i obrony lokalnych społeczności, z których się wywodzą – mówi wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Wiesław Włodek.

Wojska Obrony Terytorialnej (WOT, Terytorialsi) to jeden z pięciu rodzajów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Mottem Terytorialsów, którzy przyjęli i kultywując dziedzictwo tradycji Komendy Głównej Armii Krajowej jest: Zawsze gotowi, zawsze blisko. Na koniec ubiegłego roku liczebność WOT wynosiła prawie 30 tysięcy osób.

– Jak nigdy wcześniej widzimy jak ważna jest promocja postaw obronnych, a także łącznie wysiłku różnych instytucji na polu budowy obronności państwa. To właśnie ta myśl stoi za zaprezentowanym dzisiaj znaczkiem  –  powiedział gen. dyw. Wiesław Kukuła, dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej.

O znaczku:

autor projektu: Poczta Polska S.A.
liczba znaczków: 1
wartości: 1,40 zł
nakład: 1 000 000 szt. 
technika druku: rotograwiura
format znaczka: 31,25 x 25,5 mm
arkusz sprzedażny: 100 znaczków
papier: fluorescencyjny
data wprowadzenia do obiegu: 14 lutego 2021 r.

Załączniki

KopertaFDC_Wojska_Obrony_Terytorialnej.jpg

KopertaFDC_Wojska_Obrony_Terytorialnej.jpg

jpg 97,2 kB Pobierz
Znaczek_Wojska_Obrony_Terytorialnej.jpg

Znaczek_Wojska_Obrony_Terytorialnej.jpg

jpg 193,8 kB Pobierz
Datownik_WojskaObrony_Terytorialnej.jpg

Datownik_WojskaObrony_Terytorialnej.jpg

jpg 74,6 kB Pobierz
FOT 1

FOT 1

jpg 178,4 kB Pobierz
FOT_2.jpg

FOT_2.jpg

jpg 215,4 kB Pobierz
FOT_3.jpg

FOT_3.jpg

jpg 219,3 kB Pobierz
FOT_4.jpg

FOT_4.jpg

jpg 171,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.