Sortownia_Poczta Polska Sortownia_Poczta Polska

Poczta Polska: znaczący wzrost liczby przesyłek z Chin

Pomimo trwającej pandemii Spółka odnotowała pokaźny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów dalekiego wschodu. Efektywna współpraca z partnerami biznesowymi z Azji przynosi Poczcie wymierne korzyści. Odnotowano wzrost przesyłek z tego kierunku na poziomie 30% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. 

– Pandemia koronawirusa zmieniła wiele w handlu międzynarodowym. Mimo niecodziennej sytuacji i wielu utrudnień Poczta Polska odnotowuje znaczący wzrost ilości paczek przybywających do Europy z Państwa Środka. Polacy nie stracili zainteresowania zakupami z tej części świata. Rozwijając kontakty biznesowe Spółki jesteśmy w stanie stawać na wysokości zadania i odpowiadać na potrzeby naszych Klientów – mówi Krzysztof Górski, Dyrektor Biura Współpracy i Handlu Międzynarodowego w Poczcie Polskiej.

Pomimo trudności w organizowaniu transportu międzynarodowego nasi strategiczni partnerzy, w tym AliExpress, dokładają wszelkich starań, aby przesyłki mogły skutecznie i sprawnie dotrzeć do naszej sieci i finalnego odbiorcy.

– Obecną dobrą sytuację platformy na Polskim rynku zawdzięczamy m.in. stabilnej współpracy z Pocztą Polską podczas pandemii, która pomogła utrzymać silny wzrost transgranicznego handlu elektronicznego w tym okresie – powiedział Gary Topp, Central and Eastern Europe Regional Director at AliExpress.

Listy stanowią obecnie główne źródło przychodów Poczty Polskiej. Wobec spadku tradycyjnej korespondencji Poczta Polska rozwija usługi na rosnących rynkach, do których należy międzynarodowy rynek e-commerce. Zgodnie ze strategią Spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju. Celem Poczty Polskiej jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.

Załączniki

poczta_polska (2).jpg

poczta_polska (2).jpg

jpg 313,3 kB Pobierz
Sortownia_Poczta Polska

Sortownia_Poczta Polska

jpg 1,9 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.