Poczta Polska zmienia operatora GSM. Orange Polska nowym dostawcą usług
Poczta Polska podpisała nową umowę na świadczenie usług GSM z Orange Polska. To jeden z największych kontraktów na usługi GSM w ostatnich latach. Oznacza migrację do nowej sieci ponad 16 tysięcy numerów telefonicznych, a także nową atrakcyjną ofertę oraz stopniową wymianę telefonów dla pracowników Poczty Polskiej.
Postępowanie przetargowe zakończyło się wyborem najkorzystniejszej oferty i podpisaniem umowy na okres 24 miesięcy. W ramach umowy użytkownicy zachowają nielimitowane połączenia głosowe i wiadomości SMS na terenie kraju. Każdy numer otrzyma też pakiet transmisji danych o wielkości 30 GB, a numery modemowe będą objęte pakietem 60 GB.
- Umowa zawarta z Orange Polska, będąca efektem zakończonego postępowania przetargowego, wpisuje się w działania Spółki zmierzające do zapewnienia stabilnych i efektywnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Proces migracji zaplanowaliśmy na koniec października i listopad tego roku. Karty SIM zostaną dostarczone naszym pracownikom z wyprzedzeniem, a szczegółowe informacje dotyczące ich dystrybucji będą przekazywane za pośrednictwem komunikacji wewnętrznej oraz za pośrednictwem wiadomości SMS – wyjaśnia Michał Zalewski, Dyrektor Departamentu Informatyki Poczty Polskiej.
Proces wymiany urządzeń planowany jest po zakończeniu migracji numerów od dotychczasowego operatora do sieci Orange i będzie realizowany stopniowo, z uwzględnieniem dostępnych zasobów oraz rzeczywistych potrzeb użytkowników. W pierwszej kolejności wymienione będą najstarsze telefony, użytkowane od co najmniej kilku lat. Departament Informatyki Poczty Polskiej na bieżąco ustala szczegóły przeprowadzanych zmian z nowym operatorem.
- Migracja numerów Poczty Polskiej do naszej sieci to projekt o wyjątkowej skali i znaczeniu. To także ogromna odpowiedzialność. Od wielu lat obsługujemy i wspieramy technologicznie największe organizacje i instytucje. Nad wdrożeniem czuwa doświadczony i zaangażowany zespół, który dba o to, aby cały proces przebiegł sprawnie i zakończył się pełnym sukcesem, zapewniając użytkownikom stabilne i bezpieczne korzystanie z usług naszej sieci – mówi Bartosz Wawryk, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Biznesu odpowiedzialny za sektor Instytucji Publicznych w Orange Polska.
- Sprawna komunikacja mobilna jest istotnym elementem codziennego funkcjonowania naszej organizacji. Zależy nam na tym, aby cały proces przebiegał możliwie bez zakłóceń i z uwzględnieniem komfortu użytkowników, dlatego przykładamy wagę do precyzyjnej realizacji wszystkich szczegółów tego procesu. Dotychczasowe doświadczenia we współpracy z Orange Polska pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszą realizację projektu – podsumowuje Michał Węckowicz, Menedżer Wydziału Rozwiązań IT Poczty Polskiej.